HOn3 harpstand.

Gestart door usarene, maart 16, 2016, 18:57:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo.

Voor het HOn3 Standard Oil Field project moeten er 4 harpstands komen dus ben ik maar wat aan het rommelen geslagen.
Van een messing stripje wat stroken geknipt met een schaar en daarvan een soort van werkende harpstand in elkaar gesoldeerd, nog maar 3 te gaan.
Zie foto 1,2 en 3.
Voor het platform heb ik in 3d een trapje getekend en dat 2 x uit laten printen, zie foto 4.

Groeten van René.


Ziet er gaaf uit .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Goed bezig Renè
Zelfbouw is altijd het leukste
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Mooi geworden, ziet er goed uit. Is het de bedoeling geweest dat de omgeving groen is of is is dit de verkleuring van de foto?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hoi allen.

Het groen is wat groener door de foto maar in werkelijkheid valt het wel mee of tegen, dat is maar hoe je het bekijkt.
De bedoeling van de baan was een beetje woestijnachtig maar geen Sahara of zo, met wat struiken, plantjes en wat groenachtig zo hier en daar.
Tijdens mijn onderzoek naar een geschikte omgeving kwam ik er achter dat er in die woestijnachtige gebieden wel heel veel groen en plantensoorten te vinden waren en ook best wel veel rotsachtige gedeeltes en kleurverschillen in de bodem dus heb ik maar een beetje aan gerommeld en het is nu eigenlijk wel zo geworden zoals ik het me voorgesteld had.
Het was voor mij een heel leerzaam project, ik weet nu heel veel meer over de beginperiode van de olie winning en de natuur daaromheen.
Dat zelfbouwen is eigenlijk het leukste van de hobby, als het rijdt is de lol en de uitdaging om het werkend te krijgen er een beetje af, niet dat ik rijden niet leuk vindt maar je snapt wel wat ik bedoel.
Als alles naar wens verloopt is het geheel te bekijken tijdens de Smalspoormodelbouwdagen in het museum in Katwijk/Leiden, ergens in september.

Groeten van René

De Engelse taal heeft er een mooi woord voor, niet wet of dry maar er net tussen in, arid.

En wat die een na laatste laatste zin aangaat.
Ik geloof dat er een hele hoop van ons zijn die daar het zelfde over denken.

Ton
Erare humanum est

Inderdaad, zelf uitpuzelen en doen is gewoon het leukste. Ik kom kijken als je daar staat :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn