Soundtraxx programmeren

Gestart door Martin Caboose, januari 17, 2016, 12:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo, reeds enkele jaren gebruik ik Soundtraxx Micro tsunami TSU750 decoders. met MRC besturing.
Ik kan bijna alles programmeren. maar, er zijn 2 vragen waar ik hulp bij nodig heb.
1: hoe stel ik een maximum snelheid in dit is niet te vinden.
2: ik wil het loc adres veranderen en wat ik ook probeer ik kan het adres niet wijzigen. niet op main track, niet op prog track.
verder kan ik dus geluiden en ander gedrag wel programmeren. Dus ik wil bv. loc # 3 wijzigen naar loc # 5.
In beide manuals staat hoe ik het doen moet maar het werkt niet.
Wie kan mij helpen.
Martin Caboose.

Dag Martin,

Heb je een programming booster tussen je centrale en je programming track?
Soms hebben sound decoders dat nodig.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Voor het beïnvloeden van de maximum snelheid zie deze handleiding blz.12.

Er zijn twee CV's:
- CV66 voor 'forward trim'
- CV95 voor 'reverse trim'

Met JMRI Decoder Pro kun je deze decoders gemakkelijk instellen.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op januari 17, 2016, 12:46:35
Voor het beïnvloeden van de maximum snelheid zie deze handleiding blz.12.

Er zijn twee CV's:
- CV66 voor 'forward trim'
- CV95 voor 'reverse trim'

Met JMRI Decoder Pro kun je deze decoders gemakkelijk instellen.

Gerard

Dit is een manier maar je trimt hier eigenlijk de snelheid ten opzichte van de maximale snelheid. Een stoomloc kan in de regel vooruit sneller dan achteruit. Maar als je ze allebei trimt zal de loc inderdaad langzamer gaan.

Ik heb nog steeds niet begrepen waarom cv 5 en 6 ontbreken, Bachmann doet dat ook cv 5 en 6 ontbreken gewoon.

JohnT

Citaat van: JohnT op januari 17, 2016, 19:13:17
Citaat van: Gerard Wassink op januari 17, 2016, 12:46:35
Voor het beïnvloeden van de maximum snelheid zie deze handleiding blz.12.

Er zijn twee CV's:
- CV66 voor 'forward trim'
- CV95 voor 'reverse trim'

Met JMRI Decoder Pro kun je deze decoders gemakkelijk instellen.

Gerard

Dit is een manier maar je trimt hier eigenlijk de snelheid ten opzichte van de maximale snelheid. Een stoomloc kan in de regel vooruit sneller dan achteruit. Maar als je ze allebei trimt zal de loc inderdaad langzamer gaan.

Ik heb nog steeds niet begrepen waarom cv 5 en 6 ontbreken, Bachmann doet dat ook cv 5 en 6 ontbreken gewoon.

JohnT

De meeste decoders die ik heb zijn van Soundtraxx en het is idd heel lastig.
het grootste deel van de throttle knop word niet benut.

Ton
Erare humanum est

Hi guys, dank voor de eerste snelle reacties betreffende max speed, ik ga zeker CV 66 en 95 proberen. Maar ik weet niet wat Trimmen met max speed te maken heeft, daarom had ik daar gewoon niets achter gezocht.

Ik heb geen booster, maar alle andere functies werken gewoon!
Maar het omnummeren dus gewoon niet, dat blijft voor mij een raadsel.

Citaat van: dutchbuilder op januari 17, 2016, 20:16:29
Citaat van: JohnT op januari 17, 2016, 19:13:17
Dit is een manier maar je trimt hier eigenlijk de snelheid ten opzichte van de maximale snelheid. Een stoomloc kan in de regel vooruit sneller dan achteruit. Maar als je ze allebei trimt zal de loc inderdaad langzamer gaan.

Ik heb nog steeds niet begrepen waarom cv 5 en 6 ontbreken, Bachmann doet dat ook cv 5 en 6 ontbreken gewoon.

JohnT

De meeste decoders die ik heb zijn van Soundtraxx en het is idd heel lastig.
het grootste deel van de throttle knop word niet benut.

Ton

Ik maak gebruik van de 'speed table' (erg makkelijk met JMRI) en zorg dat de meest rechtse waarde helemaal vol open staat (255). Daarna 'trim' ik de voorwaartse snelheid totdat deze mijn gewenste maximum snelheid heeft, en dan de reverse trim idem.

Als je ze zo inregelt kun je de volle slag van je throttles benutten.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Het verdere programmeren zal denk ik dan toch wel met de gebruikte spanning te maken hebben. Waarbij het wel raar is dat je alles kunt instellen behalve het adres. Een mogelijkheid is nog dat dit is geblokkeerd. Als dit een loc (decoder) is die in een consist is gebruikt dan kan deze geblokkeerd zijn tegen het programmeren van bepaalde adressen. Hiermee wordt voorkomen dat per ongelijk op de baan waardes van de verkeerde locomotief worden gewijzigd.

The CV Lock/Unlock is a relatively new feature available in some DCC decoders which allows you to program a decoder without the danger of overwriting the programming in another. This especially useful in installations where multiple decoders are used. For example, if you have installed a function decoder in addition to the sound decoder, you may wish to lock the CVs after programming to prevent accidentally programming one or the other.
To use the CV Lock feature implemented in CV 15 and 16, Bit 0 of CV 30 must first be set to 1 (the default value is 0). This is to avoid inadvertently locking the decoder when the CV Lock feature is not needed.

JohnT

Lok adres is alleen op een progreembaar stuk rails te programmeren en niet in Ops mode. Ik gebruik Decoderpro van JMRI met een Sprog. Dat houdt het programeren overzichtig. Ook dan heb ik bij sountraxx decoders soms een boaster nodig. Het kan helpen om de condensator er af te halen (als die erop zit) en na het programeren die weer terug te plaatsen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn