Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.


Als ik tegen mijn vrouw zeg dat haar kat moddervet is - en geloof me mannen, dat is zo - dan zegt ze: "huh? nee hoor, dat is haar wintervacht..."  8)

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op februari 21, 2013, 07:55:40

Als ik tegen mijn vrouw zeg dat haar kat moddervet is - en geloof me mannen, dat is zo - dan zegt ze: "huh? nee hoor, dat is haar wintervacht..."  8)

Gerard

Kun je iig beter zeggen dan dat je vrouw vet is ( heb geen idee ), krijg je waarschijnlijk een pijnlijker antwoord ;D
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Maar goed alle gekheid op een seinpaal, ik ben overnieuw begonnen met een paar verse platen multiplex.
Dat werkt toch een stuk beter als dat geklooi met out hout!
inmiddels ??n plaat af met kurk en rails.
De LK200 loop schakelaar werkt uitstekend.
En de bocht is nu acceptabel.
vooruit loopt de 2-6-6-2 prima door de bocht maar achteruit wat minder.
De voortruck klappert een beetje heen en weer.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: Janbouli op februari 21, 2013, 14:57:22
Kun je iig beter zeggen dan dat je vrouw vet is ( heb geen idee ), krijg je waarschijnlijk een pijnlijker antwoord ;D

Ach, ze kan wel een stootje hebben...  ;D 8)

Als je elkaar al meer dan 36 jaar kent kun je veel hebben hoor. Dan weet je ook met welke intentie dingen gezegd worden.  :P
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Oeps sorry Ton, je hebt gelijk, terug on topic maar...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: dutchbuilder op februari 21, 2013, 15:26:18

vooruit loopt de 2-6-6-2 prima door de bocht maar achteruit wat minder.
De voortruck klappert een beetje heen en weer.

Ton

Bijna altijd moet je die loopwieltjes en tenders verzwaren van Bachmann. Ik gebruik hiervoor plakloodjes uit de autohandel. Deze worden gebruikt om de wielen uit te lijnen.

JohnT

Ik heb daar bijna nooit last van, maar ik ben nu ook wel erg extreem bezig.
18" (44.1 cm) is de normale minimum radius.
Nu ben ik bezig met 37,5 cm (15.3").
Waar die voorloopwieltjes wel last van hebben is vuilopbouw op de loopvlakken.
Dat kan soms zo extreem zijn dat de hoogte van de flens niet meer voldoende is.

De lussen werken nu naar behoren , alleen moet ik nu iets "non intrusive" verzinnen om de wissel van de lus automatisch te laten schakelen als de lok op de lus is en als de lok voorbij is de wissel weer terug schakeld.
Natuurlijk rekening houdend met de variabele lengte van de trein.

Ton
Erare humanum est

Dit zou moeten werken.....KISS!

Ton
Erare humanum est

februari 22, 2013, 15:19:33 #293 Last Edit: februari 23, 2013, 13:51:47 by dutchbuilder
Eens even met de bladen zitten schuiven.
Dit ziet er ook leuk uit.
met evt. een draaischijf van meneer PECO

Ton
Erare humanum est

hehe de 4-4-0 is binnen!
5 weken waarvan 4 bij KPN Post in Amsterdam!
En voor deze "service" durven ze nog 28 euro te vragen.
Ze zouden zich moeten schamen daar!

Ton
Erare humanum est

dat is nog snel, ik heb eens 2 caboose onderweg gehad, 6 maanden op gewacht>:(
, en met de inventarisering (eind v/h jaar) sturen ze deze eindelijk op. :-X
cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Laatste lok maar 2.5 week onderweg geweest. Moest wel BTW betalen :( maar had geen cash. Postbode heeft hem heel netjes bij onze Spar afgeleverd (Depot van ome post). Ik kon achter hem aanrijden om daar BTW te betalen en pak in ontvangst te nemen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

En het asociale is dat er tijdens deze fijne "tijdelijke" opslag, ook nog eens geen trackingnummer bekend is en zowel de verzender als de geadresseerde maar moeten gissen dat hun pakketje bij de "douane" ligt, of dat het ergens in een container op de bodem van de oceaan ligt.....
Lang leve de post!
Jeroen

Citaat van: Nuffield10/60 op februari 26, 2013, 20:14:12
En het asociale is dat er tijdens deze fijne "tijdelijke" opslag, ook nog eens geen trackingnummer bekend is en zowel de verzender als de geadresseerde maar moeten gissen dat hun pakketje bij de "douane" ligt, of dat het ergens in een container op de bodem van de oceaan ligt.....
Lang leve de post!

Zoals deze


Trouwens meeste shippinglines hebben als stelregel dat containers met post niet aan dek vervoerd mg worden worden. Dat voorkomt dat het van boord spoelt.



Echter bijna alle post pakketten (die geen gevaarlijke stoffen bevatten zoals onze hobby spulletjes) gaan niet per schip maar met;



en dan kan dit gebeuren;



Het blijft dus gokken
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Heerlijk opbeurende foto's Bart.... ;D
Jeroen