Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: JohnT op augustus 09, 2016, 09:43:26
Heb mijn 0N30-baantje ook zo gedaan met zelfgemaakte stump wissels ik vond het wel leuk werk en net als bij jou vind ik het resultaat toch wel wat hebben met echt hout.

Ik gebruikte als mal twee stukken H0 rails met daartussen de bielzen. Dan plakband over de bielzen en ze transporteren naar de baan.

JohnT
Helemaal mee eens dat het er veel beter uitziet met hout maar een hele baan ermee doen gaat op werk lijken.

Bielzen voor een wissel ben ik niet zo bang voor.
Het is meer het goed leggen van de spoorstaven.
Het is mij tot nu toe nog niet gelukt om een wissel zelf te maken.
De laatste poging een stubwissel te maken was ook niet zo'n succes.

Ton
Erare humanum est

augustus 17, 2016, 15:01:43 #2011 Last Edit: augustus 17, 2016, 22:45:12 by dutchbuilder
BAD TRACK.
Wat is dat zelfspijkeren toch een rotwerk!
Niet recht te krijgen!
En die bielzen leggen is ook geen hobby!

Ton
Erare humanum est

Raar, ik leg het spoor langs een metalen liniaal. Spijkers er van één kant indrukken daarna de liniaal weghalen en de spijkers er aan de andere kant indrukken. Het spoor ligt dan best wel recht. De kunst is om met het indrukken van de spijker het spoor niet opzij te duwen. De kop van de spijker moet op de juiste plek terechtkomen.

Overigens ziet het er voor veldspoor super uit.

JohnT

augustus 18, 2016, 11:25:36 #2013 Last Edit: mei 05, 2017, 10:05:45 by dutchbuilder
Citaat van: JohnT op augustus 18, 2016, 09:55:01
Raar, ik leg het spoor langs een metalen liniaal. Spijkers er van één kant indrukken daarna de liniaal weghalen en de spijkers er aan de andere kant indrukken. Het spoor ligt dan best wel recht. De kunst is om met het indrukken van de spijker het spoor niet opzij te duwen. De kop van de spijker moet op de juiste plek terechtkomen.

Overigens ziet het er voor veldspoor super uit.

JohnT

>:D gotya!
Weet je wel hoe moeilijk het is om die rails zo te leggen. ;D
je heb drie handen nodig en een flinke hamer.

Ton


Erare humanum est

wat plaatjes.

Ton
Erare humanum est

rijd die er ook over ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ton. In het eggie veert de rails nog wel wat in. Ben bang dat in schaal je treinen eruit hobbelen.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: Joop_L op augustus 18, 2016, 23:28:18
Ton. In het eggie veert de rails nog wel wat in. Ben bang dat in schaal je treinen eruit hobbelen.

daarom heb ik dat stukje ook niet gemaakt.
Alhoewel het met een enkel wielstel prima gaat.
Het was gewoon een uitdaging.

Ton

Erare humanum est


mij lijkt het mooi om op een verlaten stuk spoor het zo neer te leggen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

augustus 19, 2016, 10:33:24 #2020 Last Edit: augustus 19, 2016, 10:41:20 by dutchbuilder
Citaat van: ger deguelle op augustus 19, 2016, 10:16:47
mij lijkt het mooi om op een verlaten stuk spoor het zo neer te leggen .

Ja, precies.
Het moet met flex ook wel te doen zijn.
Een beetje timmeren met een bolle hamer en buigen met of zonder een tang.
gewoon een beetje experimenteren.

Ton
Erare humanum est

Vindt het wel wat hebben Ton die rails zo.

april 30, 2017, 22:38:27 #2022 Last Edit: april 30, 2017, 22:53:37 by dutchbuilder
Vanavond nieuwe kabel getrokken voor een nieuwe camera in de treinenkamer.
Geeft een mooi plaatje , beter als die oude bewaking camera.

Ton

https://www.banggood.com/Eachine-1000TVL-13-CCD-110-Degree-2_8mm-Lens-Mini-FPV-Camera-NTSC-PAL-Switchable-p-1053340.html?rmmds=cart-bottom-lookingfor
Erare humanum est

Leuk idee, doe het nu met mijn smartphone. Maar dan heb je die camera en dat kabeltje, hoe ga je dan verder?

Oftewel, hoe heb je die dan aangesloten?

JohnT

Citaat van: JohnT op mei 01, 2017, 09:42:37
Leuk idee, doe het nu met mijn smartphone. Maar dan heb je die camera en dat kabeltje, hoe ga je dan verder?

Oftewel, hoe heb je die dan aangesloten?

JohnT

Het was vroeger zo dat die camera deel uitmaakte van mijn videobronnen voor amateur televisie.
Maar aangezien de antennes, door mijn rug problemen , nog steeds niet in de mast zitten staat dat even op hold.
Nu gaan de videobronnen via een videoschakelaar direct een videograbber in die er een digitaal signaal van maakt voor de PC.
Dat video gebruik ik nu alleen voor Skype.
Het voordeel van zo'n grabber is dat ik niet afhankelijk ben van usb cameraatjes maar gewoon elke composiet videobron kan gebruiken.
Een bijkomend voordeel is dat ik de treinen in de gaten kan houden als ik in de radiokamer bezig ben.
Dat is makkelijk voor een duurproef b.v.

Ton
Erare humanum est