Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.


augustus 29, 2012, 00:10:42 #91 Last Edit: augustus 04, 2018, 21:50:36 by dutchbuilder
Ik heb een tijdje geleden een stuk normaal spoor 0 schaal gekregen van Cor Moonlight.
Puur om me zelf weer eens te herinneren wat smalspoor nu helemaal is.
Een tijdje daarna kreeg ik, ook van Cor, twee wielstellen en een bouwdoos van San Juan Car company van een schaal 0 boxcar.
Niet om te bouwen maar om als lijdraad voor mijn eigenbouw te gebruiken.
Zie hier onder het resultaat.
Het rem wiel zit er nog niet op , maar is onderweg uit de US.
Ton
Erare humanum est

Niet veel gezien de laatste tijd Ton, maar als je dan komt pak je ook meteen groots uit, mooie bouw man  ;D
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Cool karretje..............ehm kar in verhouding tot smalspoor denk ik  ;)

augustus 29, 2012, 00:58:14 #94 Last Edit: augustus 04, 2018, 21:52:21 by dutchbuilder
Ja idd , ik zal nog een vergelijkende foto maken.
This is a Big One!
Hier in ieder geval ??ntje met de bekende batterij
Ton
Erare humanum est


augustus 29, 2012, 13:40:35 #96 Last Edit: augustus 04, 2018, 21:53:13 by dutchbuilder
Hier is het verschil goed te zien.
Vooraan een Bachmann wagon.
Daar achter een AMS wagon en daar achter de normaal spoor wagon.
Ton
Erare humanum est

De wielstellen waren van dat taaie zwarte plastic.
Nu zien ze er een stuk beter uit nadat ik ze geverfd heb.
Ton
Erare humanum est

Klopt!

En nu weet ik bijna zeker dat je ze nog met een paar poedertjes gaat behandelen? roestbruin, zwart voor de vetpotten, etc?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op augustus 30, 2012, 09:23:21
Klopt!

En nu weet ik bijna zeker dat je ze nog met een paar poedertjes gaat behandelen? roestbruin, zwart voor de vetpotten, etc?

Afgezien van het feit dat ik geen poeder heb liggen en er geen ervaring mee heb, weet ik het nog niet.
Dit model is puur en alleen als vergelijkingsmateriaal voor het smalspoorspul en mag best fabrieksnieuw blijven.
Ik had de wielstellen al met Rustyrail bewerkt maar dat wilde niet blijven zitten op dat vettige plastic.
The jury is still out over wat ik nu precies wil gaan doen.
Ton
Erare humanum est

Als het om vergelijken gaat is je project geslaagd. Wil je toch met poeders aan de gang neem dan het krijt wat artisten ook gebruiken (ben de naam ff kwijt) ga met het krijtje over schuurpapier en je hebt prima poeder om te vervuilen.

JohnT

Citaat van: JohnT op augustus 31, 2012, 09:11:52
Als het om vergelijken gaat is je project geslaagd. Wil je toch met poeders aan de gang neem dan het krijt wat artisten ook gebruiken (ben de naam ff kwijt) ga met het krijtje over schuurpapier en je hebt prima poeder om te vervuilen.

JohnT

Ja, pastelkrijt! heb ik.......

Even wat anders.....enig idee waar de pijpleiding rechts voor dient?
Ontluchting?

Ton
Erare humanum est

Als vergelijk tussen normaal spoor en smal spoor heb ik ook een Smalspoor versie gemaak van de boxcar
Ton
Erare humanum est

september 09, 2012, 22:33:39 #103 Last Edit: augustus 04, 2018, 21:54:22 by dutchbuilder
gespoten
Ton
Erare humanum est