RSS feed

Gestart door Gerard Wassink, september 02, 2013, 09:51:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hi all,

Ik weet natuurlijk niet of jullie wel eens gebruik maken van zogenaamde RSS feeds, ik gebruik ze om mijn 'krant' online samen te stellen. Veel sites (bijvoorbeeld NOS.nl en nu.nl) bieden RSS feeds aan om hun berichten in een enkel programma te kunnen lezen op de volgorde waarin ze worden aangeboden.

Ook SMF, het programma achter dit en andere forums, biedt die mogelijkheid.

Vervang in het adres van het forum alles vanaf en met '/index.php?action ...' tot aan het eind en vervang het door:

   /index.php?action=.xml;type=rss

Als je een standaard RSS reader hebt ingesteld krijg je in dat programma nu alle nieuwe berichten binnen! Vanuit je RSS reader kin je bij een nieuw bericht dat je toch even in de context wilt lezen, altijd doorspringen naar het forum zelf...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ik snap er niets van?
Hans, liefhebber On30 + H0


Citaat van: American op september 02, 2013, 10:30:23
Ik snap er niets van?

Het is een manier om automatisch op de hoogte te worden gebracht van nieuwe berichten op het forum. Je hebt er speciale software voor om de meldingen te lezen maar je kunt ook je e-mailprogramma gebruiken om deze berichten binnen te halen.

Nadeel is wel dat je niet kunt reageren op berichten hiervoor moet je dan toch weer naar het forum.

JohnT

Citaat van: JohnT op september 02, 2013, 11:23:30
Nadeel is wel dat je niet kunt reageren op berichten hiervoor moet je dan toch weer naar het forum.

JohnT

Klopt hoor, als ik een bericht zie in mijn RSS lezer, dan kan ik op 'pijltje-naar-rechts' drukken en dan opent zich een browser venster in de achtergrond met het betreffende bericht op het forum, zodat ik het in de context kan bekijken.

Ik gebruik het programma NetNewsWire voor Mac OSX. Een Windows equivalent schijnt het programma FeedReader te zijn.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop