Afscheid van White River Valley RR

Gestart door BvDoorn, juli 28, 2013, 11:46:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OK, dat was het dan. De modules van White River Valley de afgelopen weken ontmanteld. Wat nog te redden was is gered. Zeker 7 meter Peco rails, 6 wissels, bomen, gebouwen etc. Rollend materiaal stofvrij opgeborgen. Misschien voor over een aantal jaren als ik wat verder ben met 33 Street.

Nog even wat fototjes van de tijden van weleer.


C16


Caboose


WithComb dieseltje


Een stukje landschap



De bakken kan ik niet meer gebruiken en heb geen ruimte om ze op te slaan dus staan ze nu gereed om naar de stort gebracht te worden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Toch wel zunt  :'( Als je die 2-8-0 ooit kwijt wil, geef maar een gil  ;)

op een gegeven moment veranderen je inzichten, ervaring met bouwen en smaak.
Ik ken dat!
Je bent uitgebouwd , klaar, al lijkt mij dat onwaarschijnlijk.
Maar het gaat , voor mij in ieder geval, om het bouwen.

Ton
Erare humanum est


Ja, zeker zonde, maar wat moet je er mee?
Je kunt toch zeker niet alles bewaren?
Het gaat in ieder geval in eerste instantie om het bouwen, toch?
Ik heb ook enkele jaren geleden 3 modules in de container moeten gooien, Powhatan Mining Utah.
Uiteraard zoveel mogelijk er af gehaald wat nog bruikbaar was.
Rails en zo bleven allemaal zitten, dat ging niet.
Daarom doe ik het nu anders!
Ik bouw 1 module in het jaar, ga er mee naar Rail, en dan daar verkopen.
Dat lukt meestal.
En dan weer opnieuw beginnen te bouwen, daar gaat het om vind ik!
Hans, liefhebber On30 + H0

Tot nu toe heb ik eigenlijk nog nooit een baan helemaal afgemaakt  :-[. In de 40 jaar dat ik nu bezig ben met model treinen, tot aan het afscheid nemen van deze baan lag dat altijd aan factoren buiten de hobby zoals gezins uitbreiding, verhuizing wegens het werk of dat de vrouw een thuiswerk plek moest hebben voor haar werk. Zodoende in die periode 5 banen naar de stort gebracht.

Ik heb nog wel een hoop materiaal staan. Mijn hO Nederlands met toen ultra moderne Lenz decoders ingebouwd, staan nog steeds in een vitrine kast (wagons in een paar lades van een hang kast) en daar is het materiaal van White River Valley bij gekomen. Ik denk dat ik een grotere vitrinekast moet hebben  ;)

Eigenlijk is 33 Street bedoeld geweest als een afleiding, maar werd een hoofd thema. Dus dit is de eerste keer dat ik een baan vaarwel zeg wegens het 'lol' element. Grote diesels op een switching layout geeft me, bij nader inzien, gewoon meer lol. Noem het voortschreidend inzicht  :).

Al vindt ik upgraden (zoals de C16 op de foto - was een redelijk beschadigde BLI lok die ik voor heel weinig te pakken kreeg), het dieseltje (hO onderstel en Backwood kit, de caboose (San Juan kit - zit volledig interieur in) ook nog altijd gaaf om te doen en ben ook vast van plan om straks een een module van een paar meter te maken van On30, al was het alleen maar om de modellen te kunnen showen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ja Bart, je moet toch bezig blijven, liefst natuurlijk in On30.
En op een gegeven moment moet je toch knopen door hakken.
Als straks alles in de container terecht komt, dan pink je maar 'n traantje weg, geef niets!!!
En loco's verbouwen e.d. is ook heel leuk werk en arbeids intensief.
Ik wens je in ieder geval heel veel succes met verdere On30-gebeuren.
Gr. Hans
P.s. is er nog iets te zien van je werk?
Hans, liefhebber On30 + H0

Hi Hans,

Alle On30 materiaal staat in dozen. Nu geen smalspoor  :D. Ik ga wel op 33 Street (zie draadje) een heel klein beetje smalspoor integreren. Bijna elke zchzelf respecteren "gat" in de States heeft wel een oude lok met wat wagons op display staan.


Zoals deze in Flagstaff (2008)

Mij C19 heeft geen bemanning en gaat dus als display op de baan met caboose. Ik heb al een plekje dat ik daar voor ga aankleden.

De rest blijft voorlopig stof vrij opgeborgen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hi Bart,
Wat bedoel je met: 33 Street (zie draadje)?
Ik ben nogal 'n leek nu op dit Forum, vandaar!
Greetings,
Hans
Hans, liefhebber On30 + H0

Hi Hans,
Onder "mijn layout" kun je topic/draadje vinden van mijn huidige project "33 Street Yard"
Groet
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn