Schoorsteen

Gestart door American, augustus 12, 2013, 19:29:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beste mensen,
Van Ton (Dutchbuilder) een paar schoorstenen (uien) gekocht.
Hij vond ze verschrikkelijk!!!
Ik ben er zeer blij mee en ze passen perfect.
Op deze Loco vind ik ze heel goed staan.
Ton, nogmaals hartelijk dank.
Hans, liefhebber On30 + H0

Wat is eigenlijk de functie (grootbedrijf) van die bobbel? Het enige dat ik kan bedenken is dat de gassen onder druk de schoorsteen in gaan en dat ze in die bol druk kwijtraken en er dan vocht condenseert. Is het zo simpel?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

De functie?
Ik vind het nu gewoon leuk staan.
Met zo'n ui erop, het heeft wel iets!
Hans, liefhebber On30 + H0

Okay, esthetisch heeft het wel wat, maar die dingen werden gemaakt in het industri?le tijdperk en ik betwijfel of dat het doel was...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Een heleboel locs in de states wrden gebruikt in de logging industrie en reed rond op prairies. Om te voorkomen dat je de hele boel in de fil stak (incl jezelf) werden de loks met een vonkenvanger uitgerust. In de "Onion stack" (en ik dacht dat ik ze ook wel "baloon stack" heb zien noemen) zit zo'n vonkenvanger. Tevens dacht men met de vorm de rook hoger boven de lok uit te brengen zodat werkers (logging) konden zien waar ze liepen zonder dat de rook hele gebieden in de mist zette.

Vandaar .......
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Heel goed, deze reactie.
Ook in de bossen heeft zo'n vonken-vanger zijn nut bewezen.
Deze loco's worden ook vaak met hout gestookt.
En daar komen heel wat vonken af.
Ach, ik vind deze loco nu best wel leuk.
En ik ga er ook mee rijden ook!
Hans, liefhebber On30 + H0

stromectol 6 mg kaufen stromectol kaufen ohne rezept  stromectol rezeptfrei kaufen online apotheke
stromectol ohne rezept stromectol kaufen ohne rezept  stromectol rezeptfrei kaufen
stromectol kaufen schweiz stromectol ohne rezept  stromectol kaufen ohne rezept
stromectol ohne rezept kaufen stromectol kaufen ohne rezept  stromectol rezeptfrei bestellen
stromectol kaufen ohne rezept stromectol kaufen ohne rezept  stromectol kaufen deutschland
stromectol kaufen österreich stromectol kaufen ohne rezept  stromectol kaufen