Ketting op tender

Gestart door JohnT, februari 12, 2013, 13:26:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hierbij een vraag. Weet iemand waarvoor de kettingen dienen die op de tender van de loc op bijgaande foto zijn aangebracht? Ze zijn niet voor de draaistellen want daar zitten ze niet aan vast. Ze hangen gewoon aan haken aan de tender.

JohnT

Sleepkettingen om bv in het geval van een gebroken koppeling, een wagon op een zijspoor te trekken.
Jeroen


Citaat van: JohnT op februari 12, 2013, 13:26:26
Hierbij een vraag. Weet iemand waarvoor de kettingen dienen die op de tender van de loc op bijgaande foto zijn aangebracht? Ze zijn niet voor de draaistellen want daar zitten ze niet aan vast. Ze hangen gewoon aan haken aan de tender.

JohnT

Ja dat is een goeie , bij mijn 0n30 2-6-0 's zitten die ook.
En ze zijn niet voor de draaistellen......dat zoeken we op!
Ton
Erare humanum est

Dit is wat ik gevonden heb;

In the rare case that a complete drawbar/coupler is completely broken or pulled out of one end of a car, the chain can be used to pull the damaged car to a siding. At which point the car could then be carefully pushed into that siding, out of the way of the main line.

klopt dus idd
Ton
Erare humanum est


februari 12, 2013, 18:43:37 #6 Last Edit: februari 12, 2013, 21:54:16 by Nuffield10/60
Tuurlijk is dat een feit!!  :o  :P
Dat is mij altijd duidelijk gemaakt dat naast de kettingen die de wielstellen onder de tender moeten houden bij ontsporen, de overige kettingen voor sleepwerk en tijdelijk koppelwerk zijn.  ;)
Jeroen

John, heel erg bedankt voor het plaatsen van deze foto. Wie weet was ik anders nooit tegen deze lok aan gelopen. Ik ben verlieft. Dit wordt de LDC&NW no.3 Nu (lang) gaan sparen.

Groet,
Paul



Citaat van: CSX 6400 op februari 12, 2013, 20:27:29
John, heel erg bedankt voor het plaatsen van deze foto. Wie weet was ik anders nooit tegen deze lok aan gelopen. Ik ben verlieft. Dit wordt de LDC&NW no.3 Nu (lang) gaan sparen.

Groet,
Paul

Zo is het mij met deze ook vergaan, mooi gedetaileerd loopt vooruit met een tik :-X.



Daar was ik al eerder op verlieft alleen was hij te groot voor mijn baantje, een 4-4-0 (waarvan ik het bestaan eerst niet afwist) versie is perfect.


Ok?, ik zou het wel weten  ;) houden dat ding!
Mocht hij hem gaan verkopen, zou je me dan een seintje kunnen geven?
Waarschijnlijk heb ik er dan nog geen geld voor (de rails moet ook nog, bovendien ben ik momenteel even werkeloos) maar wellicht ziet de situatie er tegen die tijd wel anders uit.