Welke koppeling

Gestart door The_Masterer, maart 17, 2022, 14:29:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maart 17, 2022, 14:29:22 Last Edit: maart 17, 2022, 14:32:44 by The_Masterer
Ik heb een sliertje Bachmann personen rijtuigen (ik heb de rode serie van de foto). In mijn lompheid heb ik deze omgestoten en dusdanig op hun kant gekregen dat daardoor twee koppelingen gesneuveld zijn. Ik wil deze gaan vervangen, maar ben niet op de hoogte van types en wat niet meer. Als ik Google, wordt het alleen maar onduidelijker. Zoals het onderwerp van het topic al aangeeft is mijn vraag: welke kadee koppeling past daar nou het beste in?




Yep, John heeft gelijk.
Hans, liefhebber On30 + H0

#5 ja dat dacht ik ook maar is helemaal fout.
Ten eerste hebben de wagons en de tender al een ingebouwde pocket voor de koppeling en ten tweede zijn de EZ mate koppelingen zelf verend en dat zijn die #5's niet.
Prima koppelingen maar in dit geval niet.
Je heb #148 koppelingen nodig , die hebben whiskers en zijn zelf verend.

Ton
Erare humanum est


Ja dat klopt.
Dat zou dus in houden dat je de op de onderkant van de wagon ingebouwde behuizing weg moet snijden om de #5 te kunnen monteren.
Beetje onnodig lijkt me zo als er al een behuizing is en je de Bachmann koppeling zo kan vervangen door #148 van KaDee.
Toch?

Ton

Erare humanum est


De platte veer van de #5 past niet goed in de Bachmann behuizing, de "whisker" koppeling #148 wel, je moet hem iets dunner maken om goed vrij te lopen, maar dat gaat best makkelijk. Ik heb dit al gedaan op dezelfde rijtuigen.