Edison brook 59th street schaal N

Gestart door bnsfisback, december 18, 2021, 22:27:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.



Een intro

Na een aantal keren wat uitgeprobeerd te hebben in N , ben ik met Amerikaans kleiner gegaan , ik ben begonnen om op de bovenzijde van de vitrinekast een stukje te gaan maken in de omgeving van Chicago in de moderne tijd  van nu .
Dat heeft te maken met dat ik een personentrein van Metra heb die bestaat uit een F40ph en 3 rijtuigen waarvan 1 stuurstand .De trein zal later nog verlengd worden naar 4 of 5 rijtuigen
Voor de afhandeling van de goederen heb ik wat wagens en 3 loks ter beschikking , 2 van bnsf/bn en 1 van erie maar dat is er 1 in eigen jasje , een gp7.
Het sporenplan is een vork met 3 sporen waarvan 2 goederen zijn en 1 het personenspoor , dat spoor heeft ook maar 1 perron , het perron voor de personentrein .
De situatie is in een voorwijk van Chicago.




Een bijzonder initiatief. Ik zie er nu nog weinig Chicago in, maar je bent net begonnen schrijf je.
Ik ben benieuwd naar je vorderingen.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.


Dank voor de reacties inmiddels ben ik wat concreter aan de gang gegaan door alles om in te vormen in de zin dat ik er een kijkdoos van maak , zodat ik overal aan het geheel bezig kan zijn , de kijkdoos is en blijft met een vork , zoals die nu is in de vorm van 2 sporen zichtbaar en eigenlijk een X waar van de andere zijde niet zichtbaar , ik heb dat bewust zo gedaan zodat ik nog voor de toekomst evt kan uitbreiden.

Het idee van een kijkdoos levert een boel voordelen op. Je hoeft dan slechts dat kleine stuk van de baan dat zichtbaar is, af te werken. De rest kan de status van een schaduwstation krijgen. Ook niet onbelangrijk, maar het vergt veel minder detaillering. Misschien kun je met luiken of deuren bij de rest van je modelbaan komen als dat nodig is.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Ik heb mijn eigen hobbykamer in huis , deze kamer deel ik met de muziek die ik verzamel en maak , de kijkdoos heb ik er bij omdat ik wil wisselen van schaal , ik heb een modulebaan in HO naar Nederlands voorbeeld van een bestaan lijn , daarnaast heb ik nog wat kleine dingen lopen als een kijkdoos in spoor 0 en aangezien ik geen rijbewijs heb is een kijkdoos om te vervoeren met ov een mooie uitkomst.

Laat eens zien hoe die kijkdoos er uit ziet en wat daar in te zien is?
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Frits ; Ik heb even bewust gewacht tot dat ik werkelijk ben begonnen , zie hier alvast het eerste resultaat :



De tips die ik van jou heb maar ook die van anderen zijn, of komen gaan neem ik mee tijdens het bouwen, ik heb bewust gekozen voor dit , omdat je er alle kanten mee uit kunt.