Papieren bouwplaten en zo

Gestart door JohnT, november 09, 2021, 10:04:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lang geleden ben ik dit forum tegengekomen, vanmorgen kwam ik het weer tegen en vond er best wel aardige gebouwtjes om zelf te maken of om als inspiratie te gebruiken. Downloaden is gratis na registratie.


JohnT

Dat ziet er heel leuk uit. Ik heb ook een papierperiode gehad en daar in geleerd dat van papier of dun karton ontzettend veel te maken is.
Het grootste probleem van karton is, dat als het eenmaal vervormd is, het meteen onbruikbaar is. De sterkte is erg beperkt, maar voor statische modellen is het zeker geschikt en spotgoedkoop.
In mijn jeugd had ik ook menig bouwplaatje verwerkt.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Ik pak zelf de papieren versie als basis om iets van karton en houten roerstaafjes op te maken. Ik vond deze wel leuk. Gebouwen uit de "Kleine huis op de prairie" serie.

https://paperprairie.art.blog/2019/11/10/littlehouse/

Plaatje van mijn bouwseltje in wording als voorbeeld.


Ik heb ook in het verre verleden een module gemaakt geïnspireerd op deze TV serie Little House on the Prairie.
Ik heb toen de serie in z'n geheel gekocht en alles goed bekeken.
Daarna alles tot in detail nagemaakt met hoofdzakelijk karton en vuurpijlen hout.
Was zeer succesvol geweest op Rail.
Eigenlijk bouw ik alles met karton (200grs.).
En uiteraard ook afgewerkt met (verweerde) roer houtjes.
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: The_Masterer op november 09, 2021, 12:45:02
Ik pak zelf de papieren versie als basis om iets van karton en houten roerstaafjes op te maken. Ik vond deze wel leuk. Gebouwen uit de "Kleine huis op de prairie" serie.

https://paperprairie.art.blog/2019/11/10/littlehouse/

Plaatje van mijn bouwseltje in wording als voorbeeld.


Toevallig die heb ik ook ooit gemaakt.


JohnT




Papier heeft zo zijn beperkingen weet k uit ervaring.
Verstevigen met super glue is een oplossing.
Let op voor de dampen die eraf kunnen komen.

Ton
Erare humanum est