slipbandje(s)

Gestart door dutchbuilder, oktober 20, 2021, 12:06:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik heb net een ROCO diesel gekocht en ontvangen die gratis vliegles heeft gehad van de vorige eigenaar,
De kap is helaas overleden maar het mechaniek is nog prima in orde.
Alleen zag ik later pas dat er een slipbandje ontbreekt dus daar zit nu een goot.
Ik zoek een slipbandje, 1 is voldoende, voor een diameter van 10,8 mm dus dat zal 10.2 mm zijn om hem te laten klemmen.

Ton
Erare humanum est

Het is wel mogelijk om zoiets te printen met Flexibel filament. Hoe breed is die goot in het wiel? En wat is de diepte er van?
Ik wil wel een poging wagen, maar kan je niet garanderen dat het ook voldoet.
Zie mijn bijdrage over de vaten die ik maakte.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

oktober 20, 2021, 22:18:51 #2 Last Edit: oktober 20, 2021, 22:21:15 by dutchbuilder
Dank voor de moeite Frits maar als het goed is krijg ik een maandag een handje wielen met daarop slipbandjes van Cor.
Onder zijn motto : geen betere raad als voorraad.
Die slipbandjes zijn gewoon te koop maar dan heb ik gelijk een zak vol en ze zijn relatief duur.
En om nu een zak vol te gaan aanschaffen terwijl ik er maar eentje nodig heb is een beetje overkill, niet?

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op oktober 20, 2021, 12:06:49
Ik heb net een ROCO diesel gekocht en ontvangen die gratis vliegles heeft gehad van de vorige eigenaar,
De kap is helaas overleden maar het mechaniek is nog prima in orde.
Alleen zag ik later pas dat er een slipbandje ontbreekt dus daar zit nu een goot.
Ik zoek een slipbandje, 1 is voldoende, voor een diameter van 10,8 mm dus dat zal 10.2 mm zijn om hem te laten klemmen.

Ton


Als noodoplossing die eigenlijk best wel lang meegaat heb ik vroeger de goot volgesmeerd met siliconenkit.


Klein beetje op een schroevendraaier met platte kop en met draaiende wielen in de goot smeren.


JohnT