Teken blunder

Gestart door Frits, april 21, 2021, 06:49:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

 :embarrassed: :embarrassed: :embarrassed:
Ja, ik had het kunnen weten dat het een keer fout zou gaan.
In mijn tekenprogramma zit de functie 'trekken' ook wel extruderen genoemd. Dat gebruik je regelmatig om van een 2D figuur een 3D object te maken. Alleen moet je dan wel zorgen dat je geen andere objecten raakt. Die worden dan namelijk samengevoegd tot een object.

Gisteren wilde ik een kleine correctie op het dak van mijn machinistenhuis uitvoeren. Gewoon een klein gaatje wat groter maken. Flink ingezoomd natuurlijk en dan zie je niet wat er nog meer aan staat. :cry:
Pas een ruim half uur later en nadat ik nog meer voorwerpen getekend had, ontdekte ik dat mijn machinistenhuis alleen nog maar uit 'dak' bestond. Oh, het is er allemaal nog wel, de wanden en de ramen en zo, maar alles zit aan elkaar en heet nu 'dak'.
Vandaag mag ik dus mijn mooie raamranden weer los gaan pulken, want die moeten straks apart geprint worden. Dat de wanden aan elkaar zitten is minder vervelend.
Kon je dan niet teruggaan in de bewerkingsreeks? Nee, want ik had het al een keer opgeslagen. En de vorige versie scheelde zoveel met deze dat ik liever ga repareren dan het hele machinistenhuis en de trapjes en deuren opnieuw gaan maken.

Gelukkig is het maar een hobby. :laugh:
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Jammer, maar je kunt ook niet in de geschiedenis van handelen terug?


Ik heb het programma al lange tijd niet meer gebruikt dus dat weet ik niet meer.


Ben nu meer met FreeCAD bezig daar kun je altijd terug in je stappen tenzij je zelf iets verwijderd. Ook in Blender heb ik dit ingeteld tot 256 stappen terug in de bewerkingen. Maar en dat zul je ongetwijfeld ook doen, bewaren bewaren bewaren.


JohnT

De reparatieklus bleek mij nog mee te vallen. Na een ruim uur had alles weer een eigen naam en was de boel gescheiden. :rolleyes:
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.


Ach ja, shit happens.
Overkomt mij nooit hoor....hoest.

Ton
Erare humanum est