Wisselaandrijving

Gestart door Jan, maart 02, 2021, 10:55:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weet iemand of in Nederland of niet te ver daarbuiten, handbediende Blue Point wisselaandrijvingen verkrijgbaar zijn?


Mooie spullen maar nee, dat is allemaal motorisch. Ik bedoel echt deze

https://tonystrains.com/product/new-rail-models-blue-point-turnout-controller-single

Daar zijn ze redelijk geprijsd maar er komt dan nog S&H en invoer bij

Ik las je vraag en toch doe ik het fout.....zal de leeftijd wel zijn :cry:

Ton
Erare humanum est


Da's mooi maar, wie heeft de tekening, hoe kom ik daaraan, waar kan ik het laten printen en wat zijn van dat alles de kosten?

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Jan op maart 02, 2021, 16:38:21
Da's mooi maar, wie heeft de tekening, hoe kom ik daaraan, waar kan ik het laten printen en wat zijn van dat alles de kosten?
Jan er zijn verschillende websites die gratis modellen aanbieden. Om er één te noemen Thingivers.com.Mogelijk vind je iets wat je voor jou doel kunt gebruiken. Ik wil deze dan wel voor je printen maar mogelijk zijn er ook andere leden die je hiermee willen helpen. Verder is mijn inschatting dat de verzendkosten hoger zullen zijn dan de printkosten als het om een of enkele stuks gaat.
JohnT

Citaat van: Janbouli op maart 02, 2021, 20:45:01
Volgens mij is dit van Conrad ongeveer hetzelfde https://www.conrad.nl/p/2201977-universele-wisselaandrijving-16-vac-2201977?vat=true
Hierop zit geen schakelaar om je puntstuk te polariseren. Ik heb deze aandrijving zelf. Ze doen al een paar jaar zonder problemen hun werk maar ik heb ze vervangen voor servo aandrijvingen welke aangestuurd worden met een decoder.
JohnT

Citaat van: JohnT op maart 03, 2021, 09:53:00
Citaat van: Janbouli op maart 02, 2021, 20:45:01
Volgens mij is dit van Conrad ongeveer hetzelfde https://www.conrad.nl/p/2201977-universele-wisselaandrijving-16-vac-2201977?vat=true
Hierop zit geen schakelaar om je puntstuk te polariseren. Ik heb deze aandrijving zelf. Ze doen al een paar jaar zonder problemen hun werk maar ik heb ze vervangen voor servo aandrijvingen welke aangestuurd worden met een decoder.
JohnT

Letterlijk uit de beschrijving "Voor wissels met een polariseerbaar hartstuk is de aandrijving uitgerust met een ingebouwde omschakelaar.", is het een ander dan die jij hebt of lees ik dit verkeerd?

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik ging hier ook de mist mee in maar Jan is op zoek naar een wisselomschakelaar van het Armstrong type en niet met een motortje.

Ton
Erare humanum est


Citaat van: Janbouli op maart 02, 2021, 20:45:01
Letterlijk uit de beschrijving "Voor wissels met een polariseerbaar hartstuk is de aandrijving uitgerust met een ingebouwde omschakelaar.", is het een ander dan die jij hebt of lees ik dit verkeerd?
Ik heb naar het plaatje gekeken bij de link die heeft geen schakelaar, ze zijn er wel met schakelaar. Die op het plaatje heb ik.

JohnT



maart 10, 2021, 10:53:05 #12 Last Edit: maart 12, 2021, 14:50:09 by Jan
Iedereen bedankt voor de reacties en suggesties. De Blue Points hebben een lange levertijd.
Ik heb besloten MTB MP1's te installeren.

Dit zijn goede en sterke wisselaandrijvingen Jan.
Ik gebruik ze nu ook.
Tot volle tevredenheid!!!
Hans, liefhebber On30 + H0