Washtown & Beijville Railroad [H0]

Gestart door Gerard Wassink, mei 08, 2012, 15:16:49

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Goeie tip John. Thanks!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

februari 03, 2013, 08:07:24 #61 Last Edit: februari 03, 2013, 08:10:22 by Gerard Wassink
Nieuw filmpje gemaakt met een overzicht van de layout:

Overzicht van de Washtown & Beijville layout
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Zoon ruimte wouw ik wel hebben ziet er goed uit  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ook een manier om je bedrading mooi onder de rails te krijgen:
Zoals ik het doe.

Leg de rail op de juiste plaats.
Zet een klein streepje aan beide kanten van de spoorstaaf waar de draad gaat komen.
Zet een streepje onder de rail op de ondergrond en bovenop de rail waar het draadje gaat komen.
Haal de rail weg en boor een gaatje door de ondergrond ter dikte van een draadje.
Soldeer nu een draadje recht naar beneden onder de rail.
Steek het draadje ( bij complete rails 2 draden ) door het gaatje(s) en zet de draadjes onder de baan vast met een kroonsteentje,
Op deze manier zijn alle draden na ballasten niet meer te zien.

Waarschijnlijk worden meestal eerst de rails gelegd en daarna de rails van stroom voorzien.
Dan is de optie van John T een goede oplossing lijkt mij.

groeten John LC

www.lostcreek.nl

En het Conrail materiaal is binnen...

Een van de loc's zie je hieronder, klik op de link hierboven voor de rest.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Prachtig spul. Even toch de Conrailpurist uithangen: Conrail had geen Dash 9's. Bij de Dash 8 is het gebleven en Conrail noemde die prachtmachines: C40-8 of bij geval van de widecab: C40-8W.

Maar uiteindelijk gaat het (of het nu 8ten of 9s zijn) om jouw plezier!

Have fun.

Gert

Citaat van: Conrail6104 op februari 07, 2013, 17:50:27
Prachtig spul. Even toch de Conrailpurist uithangen: Conrail had geen Dash 9's. Bij de Dash 8 is het gebleven en Conrail noemde die prachtmachines: C40-8 of bij geval van de widecab: C40-8W.

Maar uiteindelijk gaat het (of het nu 8ten of 9s zijn) om jouw plezier!

Have fun.

Gert

OOPS!!! Bedankt Gert. Het zijn inderdaad Dash 8's... Foutje... Zal het bij de eerste gelegenheid corrigeren!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hi allen,

Voor de car cards worden vaak houten houders gebruikt per opstelspoor die vooraan de layout worden bevestigd. Die ga ik voor mijn layout ook nog een keer maken, maar voorlopig doe ik het met ge?mproviseerde versies van karton en Ducktape. Zie fotoverslagje hieronder.

Eerst het karton op maat snijden. Maten in millimeters.


Gesneden en half doorsneden.


Gevouwen en ducktape er om heen.




Voorbeeld bij ??n van de industrie?n, Midlight Moon:


Voorbeeld op de switching yard, de caboose track:



Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Bezig geweest met een ontwerp voor Washtown & Beijville. Het bovenste gedeelte was er qua ontwerp al, en de North Staging Yard ligt er. Het bijgaande ontwerp is uitgebreid met Washtown Industries en de South Classification yard.

Het is een combinatie van een Yard naast de mainline, met drie classification tracks en een yard lead naar het noorden, gekoppeld aan een aantal Industries in het midden boven de classification yard. Op het Industries terrein kan heel wat gerangeerd worden. Ook het Industries terrein heeft een eigen yard lead.

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Dat ziet er redelijk heftig uit!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

't Zal vandaag ook niet af zijn Bart...

Toen ik de hobby weer oppakte heb ik met mezelf ??n ding afgesproken: no stress!

Als een plan er goed uit ziet mag het van mij jaren duren voordat het klaar is. Ik ben tot nu toe niet heel erg van de scenery, maar meer van het rijden en rangeren. Ik denk dat met een paar maandjes in elk geval het benchwork klaar zal zijn, zodat ik met het leggen van de rails kan beginnen.

Inspiratie voor het Industry gebied kreeg ik van deze video:

Helpful Hints for Operating Model Railroads: Part 4: Yard and Industrial Switching

En die layout kwam weer van de "Highland Terminal" van Carl Arendt's site.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Indrukwekkend ontwerp Gerard. En inderdaad no stress benadering is het beste zo doe ik het ook. Nadeel is wel (vind ik zelf) dat je niet zo vaak iets kunt vertellen over de ontwikkelingen van je baan.

JohnT

Ik vind het een geweldig ontwerp! En ga zeker dingen "jatten" voor mijn eigen baanontwerp.  ::)
Jeroen

 Ziet er goed uit hoor wie weet gebruik ik wat hier van  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

maart 24, 2013, 13:16:48 #74 Last Edit: maart 24, 2013, 13:19:32 by Gerard Wassink
Citaat van: Nuffield10/60 op maart 24, 2013, 09:31:34
Ik vind het een geweldig ontwerp! En ga zeker dingen "jatten" voor mijn eigen baanontwerp.  ::)

"Lenen", Jeroen, "Lenen"...  ;D

Misschien heb j'm al eens gezien, maar voor de zekerheid: mijn pagina over yard-ontwerp (ook geleend btw)  ;)

Citaat van: JohnT op maart 24, 2013, 08:50:03
Indrukwekkend ontwerp Gerard. En inderdaad no stress benadering is het beste zo doe ik het ook. Nadeel is wel (vind ik zelf) dat je niet zo vaak iets kunt vertellen over de ontwikkelingen van je baan.

Heheh... Zie je eigen motto. We zijn zelf koning van ons eigen rijk! Niemand bepaald het tempo behalve wij zelf.... Gelukkig maar!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop