Mijn eerste treinbaan

Gestart door Dr_Hippo, januari 26, 2021, 15:44:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beste,

Ik ben stijn 44 jaar en ga eindelijk aan mijn allereerste treinbaan beinnen.
Mijn kindjes zijn wat groter nu en ik woon op een vaste stek met een grote lege zolder dus,.......eindelijk!!!!
Mijn voorkeur gaat uit naar een mix van steamlogs dus zowel USA als Europese en USA diesellocs ( wel maar enkele ).
Nu heb ik 15 jaar geleden 2 loks gekpocht zijnde de Marklin Big Boy 37991 en de marklin Mikado 37973.
Beide zijn ze voor 3 rail gemaakt met MFX decoder.
Ik heb een klein diorame (1m om 30 cm ) waar ze in staan met een plexi erover voor geen stof te vangen.
Ze hebben dus zeker al 0 meter gereden.
Aangezien ik toch wel een ruime interesse heb naar USA locs denk ik dat ik met het marklin 3 rail systeem wat gelimiteerd zit!
Ik denk er dus over na om mijn 2 locs te verkopen en om de DCC 2 rail weg in te slaan.

Vraagjes:
1 Zijn locs van bv MTH gemakkelijk te verkrijgen in europa?
2 Ik zie af en toe iets verschinen over andere wielen etc. Rijden die locs op alle 2 rail H0 systemen?
3 Is het een goed idee om de DCC weg in te slaan wetende dat ik enkel over die 2 locs beschik en verder niets heb.
4 Iemand goesting om mijn 2 locs over te kopen?

Stijn




hoi Stijn

welkom hier

MTH is gestopt met productie , zover ik weet zijn ze lastig te vinden in europa
maar waarom MTH , er zijn nog aardig wat andere merken te vinden die mooie USA loks maken
misschien een overweging (als het mogelijk is) om je loks om te bouwen naar 2-rail

Cor

het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hallo Stijn, welkom op ons forum. DCC twee rail is een goed begin, let er ook op dat je voor artikelen gaat die Loconet gebruiken. Je hebt namelijk ook Expressnet waarmee je je weer gaat beperken omdat je dan als snel bij Roco en Lenz komt. Loconet is zeer universeel en wordt door veel fabrikanten gehanteerd.

Je locomotieven mag je rustig hier in de verkoophoek plaatsen maar mogelijk heb je meer succes op een drie rail form.
Succes, JohnT

januari 26, 2021, 19:31:45 #3 Last Edit: januari 27, 2021, 11:35:59 by American
Welkom Stijn op dit mooie Forum.
Lekker 2-rail en als het kan nog smalspoor ook!!!
Dan kan je iets meer op die meter.
Succes.
Hans, liefhebber On30 + H0

Welkom Stijn.
Ik hou me maar bij 0n30.
Maar ik heb wel wat standard gauge spul om me er aan te herinneren dat narrow gauge narrow is.

Ton
Erare humanum est

@ Moonlight

De reden dat ik naar MTH kijk is omdat de DM&IR 2-8-8-4 Yellowstone helemaal van boven op mijn lijstje staan heb.
Vanaf mijn 2 marklinmodellen verkocht zijn zal dit de eerste trein zijn die ik ga aanschaffen.
Nu heb ik niet zoveel ervaring wat goede en minder goede DCC H0 USA modellen leveransiers zijn maar deze referentie heb ik enkel bij MTH gevonden.