welke centrale

Gestart door ger deguelle, december 23, 2020, 16:29:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Citaat van: Joop_L op december 28, 2020, 16:08:09
Zal ik doen. Welke adviseer je? 15 of 18 V?


Ik rij H0 en heb de voeding op de laagste stand gezet, eigenlijk voor N maar het werkt prima. Waarom? Omdat ik bij de locmaus heb gemerkt dat er veel meer spanning op de rails komt als wat wij vermoeden. Dus ook de DR5000 afgeknepen.


JohnT

Citaat van: Joop_L op december 28, 2020, 16:28:55
Ik zal hier wel m'n ervaring delen. De centrale komt als standalone hier aan m'n baantje. Ga niet via een laptop o.i.d werken. Er komt wel een Windos laptop om de centrale te kunnen updaten.


En het rijden? Met de multimaus? Of je telefoon. De centrale komt zonder regelaar. Het besturen van je treinen gebeurt met de randapparatuur.


Voor het besturen met telefoon gebruik ik de z21 app voor Android.


JohnT

Ik ga de Roco Multimaus gebruiken. Gedoe met apps op telefoons zie ik nog niet zo zitten. Maar misschien dat mijn nieuwsgierigheid de overhand krijgt, en dat ik m'n oude iPhone daarvoor ga gebruiken ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Maandag besteld bij MTE, gisteren binnen en meteen geïnstalleerd. Dat was een koud kunstje.

Om decoders uit te lezen en te programmeren heb ik toch de software geïnstalleerd op een ouwe windows laptop. Eerst de software installeren en daarna met bijgeleverde USB kabel de DR5000 aansluiten op de laptop. De rest wijst van zelf. Een uitgebreide handleiding van de DR5000 is er op de site van Digikeijs te downloaden. Tevens is er een handleiding hoe je het e.e.a moet programmeren te downloaden.

Heb al even zitten koekeloeren in m'n eigen loc. Moet nu nog eens een lijst zien te vinden om de Cv's aan te passen zodat ik het geluid van m'n loc te temperen. Geluid is fantastisch, maar wel heel erg hard  :laugh: :laugh:
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: Joop_L op december 29, 2020, 10:34:33
Ik ga de Roco Multimaus gebruiken. Gedoe met apps op telefoons zie ik nog niet zo zitten. Maar misschien dat mijn nieuwsgierigheid de overhand krijgt, en dat ik m'n oude iPhone daarvoor ga gebruiken ;)


Voor de Iphone is er niet zoveel als voor de Android, en voor Android is het meestal gratis.


JohnT

Citaat van: Joop_L op december 30, 2020, 11:58:31


Om decoders uit te lezen en te programmeren heb ik toch de software geïnstalleerd op een ouwe windows laptop.

Heb al even zitten koekeloeren in m'n eigen loc. Moet nu nog eens een lijst zien te vinden om de Cv's aan te passen zodat ik het geluid van m'n loc te temperen. Geluid is fantastisch, maar wel heel erg hard  :laugh: :laugh:


Met JMRI? Als je dat programma op je laptop zet kun je eenvoudig decoders programmeren. Het mooie is dat je geen cv's hoeft te kennen. En ook mooi, wat je doet wordt bewaard op de laptop. Zo heb je gelijk een backup van je instellingen.


JohnT

Zal eens kijken John, of de DR5000 daar ook mee overweg kan.

in ieder geval, dank voor de tip.
Groeten Joop, machinist Lelystad.


OW, kijk, Dan ga ik dat eens even downloaden straks op de daarvoor bestemde laptop!

Jij en alle andere mensen hier op het forum, ook een super gezellige jaarwisseling!
Groeten Joop, machinist Lelystad.