ESU Lokprogrammer

Gestart door DiGTrack, september 26, 2019, 20:31:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sinds ik dit jaar met ESU decoder ben begonnen zijn inmiddels in totaal 4 locs met een ESU uitgerust, de Forney, 10 wheeler, articulated en railbus, tijd om dan maar is te investeren in een lokprogrammer.
'T is ff slikken de prijs, maar door het gemak waarmee je geluiden kunt veranderen via een laptop aangesloten via de lokprogrammer en een stukje prgrammeerrails op de baan, heb je de prijs van de lokprogrammer print er snel uit, en ik blijf toch ESU gebruiken, omdat deze decoders me prima bevallen, ook de nieuwe V5 versie.

Ik had eerder dit jaar de 4-6-0 uitgerust met een nieuwe V5 en met de C54 = 0 vervolgens F1 truuk stelt de decoder zichzelf optimaal af op de motor in de lok, behalve bij deze V5!! Navraag bij ESU bleek dat de firmware van de decoder niet up to date was, en dat regel je dus ook eenvoudig met de lokprogrammer.

Ik gebruik voor stoom een standaard soundfile, die ik vervolgens verbouw naar mijn wensen.

Via deze link kun je een idee krijgen https://youtu.be/6e7McknDraw (de 2-6-6-2, 4-6-0 en railbus zijn alle uitgevoerd met een speaker in behuizing met een basreflex poort voor een lage tonen boost en geeft een flinke bak herrie, een wonder dat mijn buren nog geen vragen hebben gesteld ;)

Bijgaande foto's, de software voor de lokprogrammer en de lokprogrammer print, met dank aan Ton voor de laptop, ouwetje op XP maar meer dan voldoende voor de software.

Ken het, heb zelf ook een ESU programmer. En voor Digitrax en ook voor ühlenbrock decoders. Deze decoders zijn voor mij aantrekkelijker in prijs. Het mooie van ühlenbrock is dat je een standaard decoder koopt voor ongeveer 25,00. Wil je later toch geluid in de loc dan koop je er een geluidmodule bij die je in de decoder kunt inpluggen. Nadeel is dat deze contructie meer ruimte vraagd maar in 0 meestal geen probleem.


JohnT