Expositie van 1993

Gestart door marc Schram, juli 12, 2019, 13:43:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Ik vermoed in Genk bij de model expeditie. Ik zal door mijn archief heen moeten gaan maar denk dat ik ook nog wat foto's van de baan heb.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

juli 21, 2019, 12:20:56 #2 Last Edit: juli 21, 2019, 12:23:02 by johnlostcreek
Waar de foto s gemaakt zijn weet ik niet.

Dat is de baan gemaakt door de regio Zoetermeer van de NMRA. Ger Moes was èèn van de bouwers.
Is een hele mooie Hon3 baan
 
De baan is toen verkocht en toen zijn ze aan een hele grote On3 baan begonnen,

In de regio Rotterdam en Zoetermeer van de NMRA zaten heel veel goeie Amerikaanse Bouwers.
Ik denk dat René en Johan van Doorn  de laatste nog actieve bouwers zijn, wat toen was regio Rotterdam. (maar kan het mis hebben)

Ik kocht toen ik net met modelspoor begon te bouwen het blad Spoorwegjornaal. Was in 1988
Daar startte Ger Moes me een artikel over Amerikaans modelbouw (vakwerk) Ik was toen meteen verkocht en ben direct over gegaan op Amerikaans.
In de  bladen  stonden ook artikelen over de hele bouw van de hon3 baan in. En ook van de On3 baan in.
En vele andere tips voor de bouw op de Amerikaanse manier.
Ik haalde de artikels iedere maand uit het blad en heb nu 3 ringbanden vol met de artikels.
Dit blijft een mooi naslagwerk.




groeten John LC

www.lostcreek.nl

juli 21, 2019, 22:42:48 #3 Last Edit: juli 22, 2019, 10:36:05 by dutchbuilder
Ik las het stukje van John en kreeg ineens een brainwave.
Die naam Ger Moes zegt me wat.
Ik ken ene PA3GCG een zendamateur uit Zoetermeer.
Hij houd zich voornamelijk bezig met amateur televise maar is ook bezig met de Reatische bahn in 0m.
Ron Wolff is zijn naam en is Ger Moes zijn zwager.
Ron is een van de bouwers van de H0n3 en de 0n3 baan.
De 1:48 Chama watertoren en sand house van de 0n3 baan staan hier op mijn baan en de trestle staat bij Ger in Drente.
Op de vraag waar die foto.s zijn genomen weet hij ook geen antwoord omdat die baan overal heeft gestaan in Europa.
Hier zijn wat citaten van onze conversatie op Skype.

Jep dat zijn wij the "slim&short guild" en ook vakwerk heb ik aan meegeholpen dat deden we ook voor spoorweg journaal dat was een blad van Kurt Heidbreder uit Belgie is nu van Herman Merker verlag de H0n3 spoorbaan is verkocht aan een belgische club vlak bij Luik o ja hij staat in Ougree !

en john vogelaar die naam zegt mij ook wel wat de 0n3 baan is in 2008 afgebroken en in de container verhuisd alleen het logging gedeelte staat nog in Drenthe en die grote trestle van 2.3 meter staat ook in drenthe dit was zonde om weg te gooien. daar zaten te veel uren in.

Club is uit elkaar gevallen na meer als 30 jaar, omdat Ger en Liesbeth wilde verhuizen naar Drenthe helaas en ook zijn er inmiddels wat leden overleden hoge leeftijd en ja met mijn zwager Ger Moes gaat het inmiddels ook niet goed meer hij hobbelt achteruit tja zo gaat dat !

Het chame spul de water toren was van mij en de rest was ook van een club lid Carel Kromjong uit berkel rodenrijs inmiddels ook al weer een jaar of 10 geleden overleden zn bij naam de Stoottroeper ha ha !2 of 3 van de leden komen nog bij elkaar in Den Haag daar hebben ze een 0n3 baan Dat zijn Daniel van Aggelen Hans Meuwese en Piet Bazen. tja verders .........................

Meer is te vinden op deze link.
http://slimgaugeguild.erikensandra.nl/

Ton
Erare humanum est

Hi Ton

Wat leuk dat je de homempage hebt. Was ik al een tijdje kwijt.
Ron Wolf ken ik ook wel.

Ik heb de On3 baan 1x gezien op rail in leiden.
Wat een gigantisch project was dat. Ik heb er hier of daar nog wel een filmpje van.
Zonde dat ze die baan moesten slopen.
Een hele tijd geleden nog een keer met Martin en Gerrit Schoenmaker bij Ger geweest in Drente.
Daar nog het stuk logging baan bekeken.

John
groeten John LC

www.lostcreek.nl