Coldwater & Little Creek uitbreiding

Gestart door DiGTrack, februari 19, 2019, 20:39:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beste forum gangers,

Hoewel ik over mijn layout tevreden ben, is er toch reeds een uitbreiding in mijn gedachten terecht gekomen, waar ik van wil weten hoe ik e.e.a. technisch kan oplossen, want het is een lastige.

Zie afbeelding 1 huidige layout van het sporenplan.
Hierin zijn duidelijke de veschillende zaken te zien:
a) paars de eerste keerlus
b) cyaan de tweede keerlus
c) overige spoor.
de gestippelde secties zijn onzichtbare delen.

Voor de omschakeling van de stroom in de keerlussen heb ik twee keerlus modules gemonteerd die uitstekend hun werk doen.

Dan nu de uitbreiding, zie afbeelding 2
Hierin komen A, B en C weer terug maar is er een stuk bijgevoegd, nl. het Groene deel.
Een spoor dat in een berg verdwijnt en in 3% zakt naar het onderliggende spoor.
Het groene spoor takt af in de paarse keerlus zoals rechts boven is te zien, en komt uiteindelijk voor de tweede keerlus weer boven.

De vraag is nu, iedereen kan zien dat hier een kortsluiting zal optreden, mijn vraag is dan ook kan ik dit oplossen met een derde keerlus module, of is dit idee niet uitvoerbaar? Wie durft, kan en wil mij met deze uitdaging helpen.

De keerlus modules vragen de railspanning, en met een uitgang op de keerlus zelf.
Het idee van het groene spoor was er al, maar dan niet helemaal doorgaand en aansluitend op de loop onder, was meer als suggestie bedoeld dat er nog een spoor verder ging en zou stoppen in de berg.

Alvast bedankt voor de hulp in deze wellicht hersenkraker.

Ik ben niet zo van de elektrische , had gedacht dat Gerard wel zou antwoorden.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik heb op dit moment niet al te veel tijd, maar je maakt het volgens mij onnodig complex doordat je vanuit een eerdere keerlus een andere gaat starten.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Groene gedeelte is geen keerlus. Dus gewoon de bedrading aansluiten dan heb je geen probleem. puntstuk isoleren  en klaar. gr John
groeten John LC

www.lostcreek.nl

maart 06, 2019, 07:30:50 #4 Last Edit: maart 06, 2019, 07:32:30 by Gerard Wassink
Volgens mij - direct of indirect - wel John.
Het groene gedeelte is aan een kant aangesloten op het paarse deel, en dat is een keerlus en verandert dus van polariteit.
De andere kant zit aan grijs, het "vaste" gedeelte dat niet van polariteit verandert.

My $0.02...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop