Lostcreek RR in On30

Gestart door johnlostcreek, augustus 05, 2013, 01:16:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Ja John, dat vroeg ik mij eigen ook af.
Het is wel 'n goed idee.
Zelf soldeer ik 'n dun plaatje messing onder de tongen.
Dit zal misschien beter vast zitten.
Leg eens uit John?
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: JohnT op december 25, 2018, 10:29:28
Mooi te zien hoe je je wissels bouwt. Wat zijn dat voor oogjes aan de tongen die je gebruikt? Ook zelf gemaakt?

JohnT


Zijn kleine plaatjes dun messing met gaatje ingeboord en rond het gaatje afgerond
groeten John LC

www.lostcreek.nl

OKé bedankt, ziet er mooi uit. Gebruik zelf halve railverbinders. Deze gesoldeerd op de stelbalk, ze zitten dan los op de rail geschoven waarmee bewegen goed gaat.


JohnT

december 26, 2018, 19:21:45 #499 Last Edit: december 27, 2018, 13:41:28 by johnlostcreek
1e kerstdag uit eten bij de familie en 2e kerstdag rustig gehouden dus nog ff tyd om wat te doen.


Ff en car gepakt om te kijken of hij er lekker doorheen rijd. Dit gaat goed 



rechter rail ook vastgesloldeerd




Moet de bocht om naar de tunnel toe. Ff zien hoever ik kom. Nog veel hindernissen te gaan.



Aan de voorkant ook nog genoeg te doen.



Maar goed. De rails liggen nu op het eerste bakkie.

groeten John LC

www.lostcreek.nl

december 26, 2018, 19:35:13 #500 Last Edit: december 27, 2018, 13:43:27 by johnlostcreek
Even over de clips onder de wisselbielzen. Hier wat foto s over hoe ik het maakt.

Neem altijd een zwarte stift en maak het plaatje er mee zwart. Dan neem ik een kraspen en liniaal/blokhaakje om de lijnen te trekken. Aan stukken snijen en af vijlen. en walaa.

[/url]18

[/url]19

[/url]

20

[/url]21

[/url]22

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Het betere priegel werk. Netjes gedaan!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Citaat van: JohnT op december 27, 2018, 11:20:08
Bedankt voor de info. Je hebt er ook wel een mooie schaar voor zie ik.
JohnT

Die heb ik vroeger gemaakt op de LTS. Doet het nog steeds perfect. Al 46 jaar oud  :wink:
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Dat dunne messing kan je gewoon met een schaar knippen.
wel een oude schaar nemen ander krijg je ruzie met moeders.

Ton
Erare humanum est

Of een  plaat/blik schaartje. Werkt ook goed. Heb er zelf ook verschillende om bv wat rondingen te knippen.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

een papier snijder (guillotine ) gebruik ik, hak er zelfs printplaat mee in stukken

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ik ben nu nog druk bezig met mijn andere baan, maar zulk een ideetje is ook wel voor mij weggelegd. Ga je projectje zeker volgen John.

Groet Vic

Weer eens wat foto s posten.  Kleine vooruitgang met de opstelsporen.





Car loopt mooi door de wissel heen




Wisseltongen toch maar doorgeslepen om ze beter om te kunnen zetten.








Messing busjes.




Gaatjes boren




En messing busjes erin.





Gaatje onder de wisseltong geboord.   





Messing staafje 1 mm met schroefdraad er aangetapt in de freesmachien en vastgesoldeerd




En zo ziet dat eruit. Pennetje in busje . En ringetje en moertje m1 aan de onderkant erop. Zo kan het lekker scharnieren





Stelbielsje van dun printplaat gemaakt (oud printplaatje gesloopt) werk goed met 2 m1 schroefjes erin

Naar links




Naar rechts.




3 wissels gemaakt.
Ben nu zover dat de bedrading kan worden aangesloten en als dat gebeurd is een rondje kan rijden.

De kruising en volgende wissels komen later.
groeten John LC

www.lostcreek.nl