Er komt niets uit mijn handen

Gestart door BvDoorn, maart 21, 2018, 19:18:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ken je dat, ideeën zat, de spullen hiervoor zijn in huis, maar toch, al maanden komt er niets uit je handen.

Het gebrek: TIJD!!

En als je vraagt waar de vrije tijd naar toe is gegaan wordt het een lange lijst met ditjes en datjes die ook moeten gebeuren. Allemaal zaken die voorrang krijgen omdat het gewoon moet.

Is er licht aan het eind van de tunnel? Nou..... komende maanden niet echt. Edoch er komt een moment dat er weer TIJD is en ik weer verder kan met waar ik gebleven ben. In de tussentijd volg ik die paar van jullie die regelmatig wat plaatsen op het forum. Voor diegenen die TIJD hebben roep ik op om a.u.b. ons/mij op de hoogte te houden van jullie hobby successen (en falen).
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

2 weken zo ziek geweest dat de modelbaan even niet in gedachten kwam, maar sinds vandaag weer aan de geng.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Heel herkenbaar Bart.

Hier speelt ook van alles, waardoor het bouwen van een nieuwe baan nog even op zich laat wachten. Heb al wel een leuk baanplan, wat ik met wat kleine aanpassingen kan bouwen in Std spoor 0. Was voornemens om de rails e.d. zelf te gaan spijkeren, maar heb op een site mooie Code 124 rails van Peco gezien. Daar ben ik wel erg van gecharmeerd. ;)

Ow, en ik ben een potje aan het vullen voor nog een loc met trein, welke ik ook van Cor over ga nemen (mits nog beschikbaar ;))

Dus, ook hier ontbreekt het aan tijd. Al komt het einde wel in zicht. Komende 2 weken (wk 13&14) bouwvakkers over de vloer voor om nieuwe kozijnen en dubbel glas te plaatsen. En als dat klaar is komt er langzamerhand tijd vrij voor modelspoorhobby.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Weer volop bezig met een nieuwe module voor Rail 2019.
5.000 spijkers binnen uit de US (zonder mee-eet-belasting, lekker).
Rail staven van Peco ook binnen.
Ben dus begonnen met spijkeren.
Gaat lekker, een wissel van de twee is klaar.
JUllie horen nog van me!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ik heb wel tijd maar vul deze eigenlijk niet goed in. Wil teveel heb teveel op stapel en maak niks af. Verder ben ik heel veel voor anderen bezig waardoor mijn eigen dingetjes blijven liggen, kan geen nee zeggen. Het voor anderen bezig zijn geeft wel voldoening als je iemand kan helpen maar toch ontbreekt het je dan wel weer aan tijd.

Zo ben ik deze week bezig geweest met geluid in een Roco loc. De loc was voorzien van een decoder maar er moest geluid in. De eigenaar van de loc is naar de winkel gegaan en kwam thuis met een ESU loksounddecoder met ronde speaker. Maar dit past op geen enkele wijze in de loc! Hoe is het mogelijk dat dit dan zo verkocht wordt. Maar goed dit terzijde, ik zag er wel gat in om er een decoder met sound in te proppen maar de pc had kuren. Kreeg de laadadapter niet aan de gang. Na dagen van proberen en ook op andere pc's heb ik uiteindelijk met een geleende adapter het spul voor elkaar gekregen.



Waarom dit verhaal? Omdat je vaak meer tijd kwijt bent dan je eigenlijk gedacht had.

Kortom ik vind teveel dingen leuk en pak teveel dingen op dus ook wel weer een gebrek aan tijd.

JohnT

Ik ken het Bart. Maar doe w kan doen. Meer kan je niet. En af en toe schiet de hobby er bij in. Komt ook wel weer
groeten John LC

www.lostcreek.nl

treinen liggen nu stil, beetje chaos in de prive sfeer
zal tzt wel weer eens het hobbyen weer oppakken

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden


Dat is te merken Martin! Je bent er maar lekker druk mee, zoals ik geregeld op Facebook voorbij zie komen. ;) Die plantenkas is wel een gaaf ding!
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Het is al een ouder topic, maar nog altijd een actueel onderwerp. Hier is mijn visie op ons dilemma.

Naar mijn mening verwoordt JohnT het het best. Ik heb daar ook veel last van. Ik verzin te veel en doe te weinig.
Ik heb mij wel eens serieus afgevraagd of het misschien beter zou zijn als ik niet wilde maken wat ik bedenk. Gewoon alleen lekker verzinnen.
Maar waarom zou ik het dan nog bedenken. Het is een vicieuze cirkel waar we in rond draaien.
De kunst is je behoeftes af te stemmen op je prestaties. Heel vaak gaat het weer een tijdje goed als je iets hebt gedaan, hoe simpel ook.
Maar onze fantasie neemt vaak de overhand en dan verzand je weer in grootse onuitvoerbare plannen.
Houd het klein dan. Maar dan vind ik er niks aan. En zo tob ik als hobbyist al jaren, maar ik zou ook niet anders willen.
Lang geleden ontmoette ik een collega die ook modelbouwer was en kwam eens bij hem thuis om te kijken.
Bij hem reden op zolder wel twintig treinen in onafhankelijke concentrische cirkels rond een kerk in het midden. Hij vond het prachtig.
Voor mij had het niets. Ik zag er de zin toen niet van in.
Nu, heb ik nog altijd geen spoorbaan. Hij wel.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Bij mij is het nog steeds het zelfde wil teveel doe teveel en vind teveel leuk. Maar het is mijn manier van de hobby beleven en ik voel mij er goed bij. Zo ben ik automatisch aan het rijden met Koploper of Rocrail. Maar even zo goed zit ik achter de computer dingetjes te leren en te maken voor gebruik met mijn 3D-printer, of ben ik met de website bezig. En dan kom ik ineens een leuk artikel tegen over bouwen met karton wat mij dan weer inspireert. Overal kleine projectjes, die ook vaak stil komen te vallen door een probleem wat ik dan niet kan oplossen. Het project blijft dan liggen tot ik een oplossing heb gevonden. Kortom ik voel mij er wel bij.


JohnT

Op het moment ben ik veel bezig in de garage met Wood Working.
Ben allerlei dingentjes aan het maken van hout.
B.v.: nachtkastjes, tafeltjes, krukjes, lampen, vogelhuisjes etc. etc.
Dus de modelbouw ligt bijna stil.
Want Rail gaat toch niet door!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

december 17, 2020, 14:39:13 #12 Last Edit: december 17, 2020, 14:41:53 by dutchbuilder
Meubelmaker Hans Timmerman  :grin:

Nou ik doe ook geen moer de laatste tijd.
heeft alles met de gezondheid en de zorgen erover te maken, denk ik zo.
De inspiratiebron is compleet opgedroogd.
Misschien dat het weer eens ideeën gaat regenen.......
De radio hobby ligt ook stil want we hebben op dit moment een extreem zonneminimum, dus er zijn geen propagaties in de atmosfeer.

Ton
Erare humanum est

Wat bedoel je met geen propagaties in de atmosfeer Ton?
Hans, liefhebber On30 + H0

Ja, leg eens uit aan deze oud radio-technicus? 
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.