groeten uit Veghel

Gestart door El Cajon, januari 13, 2017, 16:15:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoi allemaal,

Ik heet Jeff, ben 50 en ben woonachtig in Veghel. Ik ben al lang liefhebber van Amerikaans modelspoor.
Was vroeger (en nog steeds) liefhebber van de Southern Pacific, inmiddels ook van Norfolk Southern. Het begon jaren terug met bouwkits van Athearn en Roundhouse. Door afwezigheid van een clubbaan waar ik mee kon doen ben ik gestopt. Ook omdat ik de bouwpakketten eigenlijk niets meer vond. Het sluimerde x aantal jaren en enkele jaren terug, toen Genesis, Atlas en anderen begonnen mooie modellen te maken ben ik weer gaan kopen. Reizen naar de VS en Canada, spotting hier en daar, de ontmoeting met lokalen en het bezoek aan een Californisch modelbouw club hielpen daar bij.

Echter, niets mee gedaan, het slaapt: drie grote UP diesels, drie andere CSX en een hoop wagons die niet eens op Tehachapi passen.

Maar goed, ik wil er iets mee doen, niet thuis want dat gaat niet lukken, wellicht meer in club verband. Ik heb zin om die grote diesels in actie te zien. De vraag is alleen, waar is zo een club te vinden ?

Bedankt voor de tips alvast

Welkom Jeff hier op het forum .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Welkom, zo als ik het hoor/zie zou Fremo iets voor je zijn. Dit geeft de kans om al dat geweld op een grote baan te kunnen laten rijden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Van harte welkom op dit Forum Jeff.
En veel plezier en succes met het vinden van een locatie.

Hans, liefhebber On30 + H0

welkom Jeff

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Dag Jeff,

Welkom op dit forum. Je kunt om contact te zoeken met Fremo, contact opnemen met Gino Damen, ook lid van dit forum. Contactgegevens hier.

Inspratie:
- filmpje 1
- filmpje 2
- filmpje 3


Succes,

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Welkom Jeff.

Ton
Erare humanum est

Welkom Jeff, misschien is het aansluiten bij een reguliere modelbaan club en dan kijken of er belangstelling is voor een Amerikaanse baan een optie.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hoi,
Bedankt voor de welkom berichten. Ik zit al een tijd te denken wat ik wil met "dat geweld" zoals BvDoorn mooi zegt. Over geweld gesproken, dat is het nog niet echt. De diesels waar ik over beschik zijn nog niet digitaal en geen sound ......... dat moet snel gaan veranderen. Drie zijn van Atlas (de UP's / Dash 8-40CW dacht ik), drie van Genesis (CSX / SD70Mac's). Weet niet welke beter rijden, ik zou de Atlas vermoeden. Jullie weten het beter.......

Ik heb zitten zoeken naar een US club, maar tot op heden niets kunnen vinden in de omgeving van Veghel, waar ik woon  (@Janbouli: Amerikaans is, net als Frans, Spaans of andere exoten vaak te specifiek. Ik geloof niet dat er voldoende animo is bij een reguliere club om een US baan te creëren en als het zo is, is het de vraag of er voldoende ruimteb aanwezig is).

Fremo ....... Ja, daar heb ik vaker aan gedacht. En wellicht gaat het hem worden ook. Want als ik Amerikaans wil, dan is het echt Amerikaans, dus groot, zwaar en lang. Sensatie dus. Ik weet niet eens of het mogelijk is, daar kom ik wel achter  8)

Om een beetje de logica van het forum te volgen zal ik hier alleen wat algemeen posten, ik zal een post "mijn challenge" openen in de rubriek "Mijn Layout"

Wat minder algemeen dan Duits of Nederlands , maar er zijn wel clubs waar ze een Amerikaanse baan hebben, of waar ze bijvoorbeeld een Amerikaanse show baan hebben om beurzen en shows mee te bezoeken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Fremo is een mooie oplossing maar zelf heeft mij de reisafstanden er van doen afzien. Ben een klein jaartje lid geweest. In dat jaar was het meeste wat er gebeurde voor mij te ver weg.

Bij een modelbaanclub kun meestal wel je treinen laten rijden maar een Amerikaanse baan zul je er niet zo snel aantreffen wel net als Jan zegt een demobaan voor op een beurs of zo.

Bij ons op de club houden wij zeg maar thema dagen dit zijn rijmiddagen voor specifiek materiaal. Je rijd dan wel met je Amerikaanse trein over een Duitse baan. Het gaat bij ons dan ook om het rijden en plezier hebben in de hobby en dat kan ook met genoemde combinatie.

JohnT

Het mooie bij Fremo is dat men ook de US manier van rijden huldigt. Met je loc meelopen als machinist samen met een conductor over een grote baan, switch-jobs uitvoeren, etc. Je bent veel meer bezig met het vervoeren van goederen en mensen van A naar B.

Landelijke dagen worden vaak gehouden in Bathmen, Da's redelijk centraal...

My $0.02...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

@ Gerard: de US manier van rijden is voor mij geen must, wat iik mooi vind zijn mooie Amerikaanse treinen in passende landschappen. Veel verder hoeft het niet te komen. Maar goed, why not. De afstanden daarentegen, ik  weet niet. Het hangt er van af. Waar gaat fremo allemaal naartoe, door heel Europa denk ik .... Want binnen NL kunnen wij toch in het algemeen niet over afstanden praten, wel ?

@ John: met een Amerikaans trein door een Duitse landschap is buiten kwestie voor verschillende redenen.

Een club met een demo baan. Misschien. Weten jullie welke clubs zo een baan hebben ?