All American Trains in Kaarst, germany

Gestart door Nuffield10/60, december 28, 2012, 09:46:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik zit erover te denken om vanmiddag eens by aat-net.de in Kaarst, duitsand te gaan kijken... Is iemand ooit in de winkel geweest? Hun webshop ziet er veelbelovend uit...
Jeroen
Jeroen

Zit in een nieuw pand... kijk even goed op de site wat op voorraad is, daar staat nl een groene punt bij. Al het andere moet besteld of voorbesteld worden. Winkel is niet zo groot, mocht je tijd over hebben kun je Menzels lokschuppen in dusseldorf nog even aandoen. Vanaf Kaarst ongeveer 20 minuten rijden: kijk hier

Een echte afrader, tenzij je de mensen even wilt ontmoeten. Er stond toen ik er was bijna niks in die winkel. De webshop en de service online zijn goed, de winkel vond ik een desillusie.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Die jongens willen echt snel rijk worden!
Even een vergeliijk gemaak voor mijn schaal 0n30
Bij TFS in Denton vragen ze 226.12 Euro incl verzendkosten, voor een 2-4-4-2 , komt dan nog +/-20 Euro inklaring bij als je pech heb.
Bij die deutsche leute willen ze 446.75, incl verzendkosten er voor hebben!!!!!!
Ich bin doch nicht beklopt!!!!

Ton
Erare humanum est

Je hoeft er niks te kopen... ;D ;) ze zijn met 0N30 allemaal heel erg duur in Europa. Voor dat spul heb ik m'n adresjes :)

Ik ben in Grave nu en wil op de terugweg ff gaan kijken....Gewoon om even wat merken te vergelijken. Misschien toch maar doorrijden naar D?sseldorf???
Jeroen

Ik ben meermalen naar D?sseldorf geweest , zeker de moeite waard ook omdat ze veel scenery materialen en zo hebben , het Amerikaans is redelijk. Kaarst daarentegen ben ik 1x geweest en nooit meer, hebben zo goed als niets op voorraad en bestellen kan ik beter uit Amerika. Ik kijk op hun website alleen maar naar de specials, zitten af en toe echt leuke aanbiedingen bij, voor de rest hoef je eigenlijk niet bij AAT te kijken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Zo... En weer thuis! Toch in Kaarst gestopt bij All American Trains en ik moet zeggen dat het nog wel meeviel... Het is een kleine toko, met weinig spul in de vitrines, zeker HO. N was veel te zien. In de opslag lagen toch wel redelijk veel loc's etc op voorraad. Leuk praatje gemaakt met een van de medewerkers...
Toen toch ff 15 minuten verder naar D?sseldorf om bij Menzels te kijken... Mega grote winkel en zeer zeker veel scenery, alleen viel me het aanbod US spul zeer tegen. Ook de prijzen waar tegenvallend. Maar goed, ik heb toch in beide winkels weer dingen gezien en merken vergeleken... Al kreeg ik bij AAT een raar verhaal dat elke fabrikant een bepaald model loc maakt en dat de andere fabrikant die dan niet maakt.... Dus Athearn zou bv de F7 maken en bv geen GP9 want die maakt Kato etc etc... En de kwaliteit van dergelijke locs zou op hetzelfde niveau liggen. (Bachman uitgezonderd)
Enfin... Ik heb nu wel een idee wat ik op internet wil bestellen  ;) En het is dat ik toch onderweg was, want anders was het zonde tijd.

Jeroen

Ik weet niet hoe het in HO is maar in N gaat het niet helemaal op, ligt een beetje aan hoe populair zo'n loc is, een F7 hebben er bijvoorbeeld meerdere evenals een PA en een GP7 of 9 vind je echt wel bij meerdere fabrikanten.  En Bachmann is misschien wat minder dan de anderen , maar als je stoom wilt en voor Bachmann Spectrum kiest zit je wel degelijk goed. De loc die ik aan Ger verkocht heb doet niet onder voor een Atlas en in On30 zijn ze niet weg te denken.

Tja en wat de prijzen in Duitsland en Nederland betreft, als ze 20% hoger zijn dan Amerika zijn ze niet duurder dan dat je ze uit Amerika bestelt, bij de Amerikaanse prijzen mag je gerust 20% optellen en dan ben ik nog optimistisch. 7 van de 10 keer betaal je de BTW plus 12,50 inklaringskosten en de Amerikaanse verzendkosten zijn ook niet mals.  Als je een Amerikaanse winkel hebt die wat wil doen aan de prijs die op het verzendformulier staat kan het wel goed uitvallen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ben 't nog niet met je eens, Jeroen. De prijzen van AAT en Menzels lopen altijd aardig gelijk, soms is Menzel net iets goedkoper.... dus dat gaat niet helemaal op. Wel is de US sectie de laatste jaren behoorlijk ingekrompen. Dat is jammer want ze hadden eerder best veel. Maar ook daar is de klad er een beetje ingekomen en ligt de nadruk veel meer op Europese merken en natuurlijk het grote witte merk met de rode letters ;)

Het verhaal wat je te horen hebt gekregen heeft een hoog bullshitgehalte.... kijk maar eens hoeveel dezelfde loctypes door verschillende fabrikanten worden uitgebracht... nee, ook die vlieger gaat niet op. En er zit nog steeds verschil in de kwaliteit. Atlas en Kato gaan er in H0 en N nog steeds mee lopen. Beide zitten gewoon aan de top van de kwaliteit. Andere merken zijn ook prima alleen is daar vaak de kwaliteit iets minder. Niet erg, vroegere kocht je Roco dat net iets goedkoper was en meer lawaai maakte maar er wel veel gedetailleerder uitzag. Zo is het nu een beetje met de Amerikanen.

En net als Jan al zegt; je bent via internet niet altijd goedkoper uit. Ik werd er laatst uitgepikt met een 2-tal setjes van NWSL. Een envelop notabene met parts maar moest wel het volle pond betalen...... tja, dat is het risico waarmee de volgende zendingen weer vrij waren van die extra's. Dus ja, ik reken er standaard 20% minimaal boven op.
Engeland is momenteel de betere optie, in het geval van mijn nieuwe baan kan ik daar meer bestellen, en die zijn daar toch iets milder mee.

Maar laat je niet weerhouden te bestellen, doen wij ook niet hoor :) ;) je hebt iig een leuke stedentrip gehad gisteren! ;D :)

Ronald, ik had het ook niet specifiek over de prijzen van Menzels, maar over beide winkels! Ik had bij AAT natuurlijk al prijzen in de webshop gezien....
Maar goed, bij AAT naast een hoop bullshit, ook ff leuk gesproken over Great Northern, waar de betreffende medewerker ook erg gecharmeerd van was.Jammer van de onkunde wat betreft de Merken locs en de voorliefde voor alles wat van Walthers komt, oa de Shinohara 83 tracks. Het was me al opgevallen dat ze op de AAT site ook al veel linken naar Walthers.

Bij Menzels was het veel te druk met dagjesmensen en viel er niet echt iets te vragen. Wel nog ff het grote LGB spul bewonderd! En natuurlijk de mega voorraad scenery!

Ik heb door mijn andere hobbies letterlijk al tonnen aan spullen in de vs besteld (een Mack onderdeel is net wat zwaarder dan een HO loc  ;D) En ik ben me bewust van de heren Douane en Belasting, ook de verzendkosten zijn zeer variabel! Ik gebruik bij grote hoeveelheden nu een adres van een vriend in Maine en als ik dan een flinke doos heb, laat ik alles in 1x komen, met aangepaste papieren natuurlijk.
Bij enkele dingen, weet ik uit ervaring dat je de verkoper even moet mailen om alternatieve verzendwijzen te bespreken, aangezien de meeste Amerikanen niet verder kijken dan hun neus lang is, wat betreft shipping!!

Waar in Engeland bestel jij online Ronald, ik heb oa Modeljunction in mijn favorieten staan...
Jeroen

december 29, 2012, 11:56:57 #11 Last Edit: december 29, 2012, 12:01:56 by Janbouli
Dat AAT zo'n fan van Walthers is en dat de prijzen vrij hoog zijn  ( uitgezonderd de specials ) is inherent aan elkaar, AAT betrekt alles van Walthers. Daarom hebben ze ook niets van de wat minder bekende merken , vooral op gebouwen en zo, zoals Bar Mills, RSLaser , NScale Architect, ga zo maar door, er is een hele waslijst van kleine bedrijfjes die lasercut en resin/hydrocal cast kits maakt, maar daarvoor zul je echt Amerikaanse shops of die fabrikanten zelf voor moeten zoeken.

Model Junction was mijn favoriet toen ze nog N-schaal hadden, nu alleen nog voor wat ander werk zoals Cobalt switch machines en ik krijg via hun de RMC , was er op geabonneerd maar kreeg het nooit op tijd en soms helemaal niet, nu ook niet op tijd maar uiteindelijk krijg ik m altijd.

Voor N-schaal ga ik nu naar  N Scale American Trains, was eerst een medewerker van Model Junction.

Volgens mij kun je voor H0 ook bij Rails Of Sheffield terecht , iig goedkoop wat betreft Peco, correct me if I'm wrong .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik ben in het verleden,en dan praat ik over eind 90,diverse malen bij AAT in Kaarst geweest,zaten toen in een klein winkeltje op de Markt,hij is inmiddels verhuisd naar een wat grotere zaak.Heb toendertijd veel N materieel gekocht,voor redelijke prijzen(gulden-DM).Als ik nu naar z'n side kijk vindt ik de prijzen stevig, maar hij heeft een heel redelijk assortiment,ik vraag mij af welke zaak hier in Nederland ook zoveel heeft en goed gesorteerd is in Amerikaans HO en N.Misschien kan iemand mij een tip geven.Ik heb vorige week een bestelling bij Caboose Hobbies in Denver Co. gedaan. Hier zijn de prijzen een stuk gunstiger,goed ik laat het spul naar mijn broer sturen die in de USA woont,zo blijven de verzendkosten laag en ik ga in september het spul ophalen. Dit is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd.
Wie kan mij trouwens een tip geven ,waar ik Peco rail en Woodland kan kopen?


In NL heeft Harlaar een behoorlijk assortiment, zowel in N als H0. Hetgeen wat op de site wordt aangeboden is maar een klein deel van het daadwerkelijke aanbod.

http://www.modeltreinen.nl/winkel-info.html
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles