back drop building

Gestart door ger deguelle, december 16, 2012, 14:26:31

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Hoi allemaal .

Ik zoek gebouwen industrie wat ik op de achtergrond kan plaatsen voor mijn baan in "N" ik zie de mooiste voorbeelden op bannen maar daar is ook alles mee gezegd .
Het liefst zelf ook zo nog dat ik het gewoon kan printen zonder veel in te stellen .

mvg ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Hoi John .

Die ken ik ,heb er al van geprint of te groot of te klein  :-[
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger,
Ik heb het niet geprobeerd maar om de juiste grootte krijgen ik denk dat je ze eerst moet downloaden (liefst als JPG) en dan de grootte aanpassen met powerpoint, photoshop of iets dergelijk. Het zal een beetje van de pixels afhangen of het een mooi resultaat wordt.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op december 16, 2012, 18:03:27
Hi Ger,
Ik heb het niet geprobeerd maar om de juiste grootte krijgen ik denk dat je ze eerst moet downloaden (liefst als JPG) en dan de grootte aanpassen met powerpoint, photoshop of iets dergelijk. Het zal een beetje van de pixels afhangen of het een mooi resultaat wordt.

Dat is ook een probleem welk programma moet je gebruiken wand ik ben geen held op de pc  :-\
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op december 16, 2012, 18:36:51
Citaat van: BvDoorn op december 16, 2012, 18:03:27
Hi Ger,
Ik heb het niet geprobeerd maar om de juiste grootte krijgen ik denk dat je ze eerst moet downloaden (liefst als JPG) en dan de grootte aanpassen met powerpoint, photoshop of iets dergelijk. Het zal een beetje van de pixels afhangen of het een mooi resultaat wordt.

Dat is ook een probleem welk programma moet je gebruiken wand ik ben geen held op de pc  :-\
Ik ga ervan uit dat je Windows gebruikt, je kan die afbeeldingen opslaan als bitmap afbeelding. Dan kun je ze met paint (standaard in Windows) samenvoegen en vergroten/verkleinen. Het zijn erg kleine afbeeldingen als origineel, dus ik vraag me af of het resultaat mooi uit de printer rolt, zoals Bart ook al zei.
Succes!
Jeroen
Jeroen

hoi allemaal .

Ik ben nu al een tijd aan het printen maar volgens mij heb ik het denk ik ?
via http://www.goldwinger-harald.de/Self-Made-Backdrop-Studio/self-made-backdrop-studio.htm heb ik nr 7 via paint geprint en dat is volgens mij de maat voor "N" dus ik heb niets veranderd kwa insteling .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Goed bezig Ger!
Je zou dus nog altijd het formaat via paint kunnen aanpassen, mocht dat nodig zijn.
Jeroen
Jeroen

Citaat van: ger deguelle op december 16, 2012, 16:34:45
Hoi John .

Die ken ik ,heb er al van geprint of te groot of te klein  :-[

Ik gebruik het programma tileprint hierin wordt de afbeelding geladen en geef je aan hoe hoog een deur of raam in jou schaal moet zijn. Het programma verschaald de afbeelding volgens die informatie waarna je deze kunt printen.

JohnT

Citaat van: JohnT op december 17, 2012, 09:21:20
Citaat van: ger deguelle op december 16, 2012, 16:34:45
Hoi John .

Die ken ik ,heb er al van geprint of te groot of te klein  :-[

Ik gebruik het programma tileprint hierin wordt de afbeelding geladen en geef je aan hoe hoog een deur of raam in jou schaal moet zijn. Het programma verschaald de afbeelding volgens die informatie waarna je deze kunt printen.

JohnT




Hoi John die heb ik ook al eens gebruikt maar pc ging toen raar doen met dat programma  :o
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

In publisher of zelfs word kun je de afbeeldingshoogte of breedte precies instellen. Als je een van die maten ongeveer weet kun je die invoeren. Bijvoorbeeld 19,8cm. De printer print het dan tot iets van een mm nauwkeurig uit. Zo heb ik ook de bordjes op de Heisler ed ook gemaakt. Deze moesten ook precieze maten hebben.

Bij de "1" is het niet zo goed gelukt maar dat was een meetfout.

Hier heb je natuurlijk niets aan als je niet weet hoe hoog of breed het gebouw moet zijn, maar dat kun je wellicht inschatten op basis van de deurhoogte of iets dergelijks.

Groet,
Paul


Citaat van: JohnT op december 18, 2012, 11:58:06
Hier nog een hulpje kun je mm omzetten in pixels.

unitconversion.org

Andersom kan ook natuurlijk.

JohnT

thx
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf