Tijdelijk forum

Gestart door JohnT, april 28, 2015, 16:01:16

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

De database is in dit geval zeker de bottleneck. Vanmorgen 14-09-2015 lag alles er uit een server probleem.

Met het laatste debacle van ons forum was zo zonder dat ik er iets aan veranderd heb de verwijzing van de database veranderd. Zelf hou ik het er op dat de hosting firma een back-up heeft teruggezet die niet goed is gegaan, zij waren toen met de databasesoftware bezig om deze te vernieuwen. Kortom ik heb toen alles omgezet naar de toen actieve database met het verlies van wat berichten en foto's die verminkt waren, achteraf gebleken door het ftp-programma.

Het blijft mensenwerk en in dit geval ook nog is door amateurs. Als wij honderd procent willen dan moet je de zaak commercieel opzetten en kost het veel geld.

JohnT

Citaat van: Gerard Wassink op september 14, 2015, 08:21:45


Jan, ik begrijp serieus niet wat je bedoelt. Misschien die foto's die als bijlage kunnen worden meegegeven met een bericht? Die zijn gewoon klikbaar en dan goed te zien omdat ze dan groter worden weergegeven.


HTH,
Gerard

En dat klikken heb ik dus een grote hekel aan. Het is iets wat nergens voor nodig is evenals het uploaden van foto's. Een Flickr account kost helemaal niets , kun je gratis 1 Terrabyte uploaden , en is bovendien net zo makkelijk als het uploaden naar deze site.

Ik persoonlijk heb hier overigens geen irritaties naar de leden van het forum mee, ik lees alles wat er geplaatst wordt en hoop dat iedereen ook blijft plaatsen.

Er zijn naar mijn weten in het verleden maar 2 mensen boos weg gegaan, jammer , maar dat was in beide gevallen omdat ze verwachtten dat iedereen bij alles wat ze hier plaatsten "oh wat mooi", "fantastisch" en "super " zou plaatsen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: dutchbuilder op september 14, 2015, 09:57:10
Jeetje heren ,ik hoop niet dat ik iemand op zijn edele delen heb getrapt maar ik observeer alleen maar een verschijnsel dat zich voordoet.

Ton

Mij iig niet Ton , zoals hierboven gezegd , die kleine foto's irriteren me , niet de persoon die ze plaatst, als je begrijpt wat ik bedoel.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Idem hiero, ben niet van het nog een keer klikken..

Citaat van: Janbouli op september 14, 2015, 11:50:42
Citaat van: dutchbuilder op september 14, 2015, 09:57:10
Jeetje heren ,ik hoop niet dat ik iemand op zijn edele delen heb getrapt maar ik observeer alleen maar een verschijnsel dat zich voordoet.

Ton

Mij iig niet Ton , zoals hierboven gezegd , die kleine foto's irriteren me , niet de persoon die ze plaatst, als je begrijpt wat ik bedoel.

Duidelijk Jan.

ik vind het gewoon makkelijk dat de mogelijkheid bestaat.
Ik heb het niet zo op Flickr en dat soort sociale diensten.
Maar dat is mijn mening.
Wat iemand anders er van vind respecteer ik.

Ton
Erare humanum est

flickr of welke ander kan makkelijk zijn maar ik heb het op andere forums al meerdere keren gezien dat je een verhaal tegen komt waar de foto's zijn weg gevallen
waar het door komt , ik weet het niet.
en het direct plaatsen op het forum blijft bij mij de favoriet.

als we met zijn allen maar een leuk forum kunnen behouden lijkt me het belangrijkste :)

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Dat wegvallen van de foto's in een verhaaltje kan zijn dat de foto's via foto emmer zijn ge upload of via image check. Dat zijn tijdelijke linkjes.
Via Flickr uploaden is wat dat betreft de beste manier. Die links blijven altijd goed. (mijn ervaring)

En wat die kleine klikkerdeklik kiekjes betreft. Als het kleine plaatje mij nieuwsgierig maakt klik ik er wel op om even goed te koekeloeren. En anders laat ik ze zo. Wekt verder ook geen irritaties of wat dan ook op.

Wel mag de knipoog(Wink) gerepareerd worden. ;D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Helaas ondervind ik de laatste paar dagen wat error meldingen. Zowel via Chrome op de iPad en laptop als met IE.  :( Net wilde ik reageren in een topic, klikte op verzenden, kreeg meteen een error melding..
Groeten Joop, machinist Lelystad.

En wat is de melding? Met alleen er gaat iets fout kan ik niks.

Eventueel een schermafbeelding plaatsen met de melding.

Een schermafbeelding maak je door op de Prnt-Scrn knop te drukken. En daarna het resultaat in paint of zo te plakken. Deze afbeelding opslaan en op het forum plaatsen.

JohnT

Die heb ik niet gemaakt :-\ Stond iig Error met een code.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Jammer.

Overigens hoeft het niet altijd aan de website of de gebruikte browser te liggen. Als je bijvoorbeeld een pagina wilt openen waarop een filmpje staat en je hebt verouderde flassoftware op je computer geïnstalleerd dan kun je ook dit soort problemen krijgen. Het zelfde geld voor Java.

JohnT