DAB radio en DCC

Gestart door BvDoorn, januari 21, 2016, 19:11:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Met Kerst een DAB radio gekocht voor in de keuken (Sony setje). Puik dingetje. Mijn trein baan ligt schuin achter de keuken en wat blijkt. DCC drukt het digitale audio signaal weg. Conclusie. Die decoders maken zoveel digitale "ruis" dat DAB signaal er niet meer door komt. Zou je feitenlijk een kooi(tje) van Faraday om de docoder moeten zetten  :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Maak je soms gebruik van draadloze throttles?
Bijvoorbeeld van Digitrax?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: BvDoorn op januari 21, 2016, 19:11:37
Met Kerst een DAB radio gekocht voor in de keuken (Sony setje). Puik dingetje. Mijn trein baan ligt schuin achter de keuken en wat blijkt. DCC drukt het digitale audio signaal weg. Conclusie. Die decoders maken zoveel digitale "ruis" dat DAB signaal er niet meer door komt. Zou je feitenlijk een kooi(tje) van Faraday om de docoder moeten zetten  :)

Ja dat kan.
Digitaal signaal is rotzooi wat storing betreft.
Blokgolven, of te wel een combinatie van vastlopende sinussen...dus storing.

Ton
Erare humanum est

Ik gebruik geen wireless. Min bediening zit gewoon aan een draadje. Het weekend maar evens kijken welke de meeste storing geeft.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Maakt genoeg herrie om via de bedrading af te stralen.
ik vraag me af wat de klokfrequentie is van de PIC controller in de decoder.
In de PIC (programmable intergrated circuit) bevind zich de programmatuur van de decoder en het geluid.
Als die klokfrequentie net ff "verkeerd" gekozen is dan heb je kans dat de harmonischen in de drie meter band uitkomen.

Ton

Erare humanum est