Tijdelijk forum

Gestart door JohnT, april 28, 2015, 16:01:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


John het is mij opgevallen dat bijlagen die ik na de verhuizing van de site heb geplaatst ook beschadigd zijn.

Ton
Erare humanum est

Zou het laten zoals het is. Het forum loopt nu goed.
Wie weet wat er gebeurd als het weer word overgezet. Misschien nog meer kwijt?
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Daar gaat het helemaal niet om.
Ik vind het ook prima zo.
Of het nu in het Nederlands of het Engels is ist mir wuscht.
Maar door de verhuizing zijn er bijlagen beschadigd....dat wisten we al.
Maar nu zijn er ook bijlagen post verhuizing kapot....dus je zou zeggen dat het niet aan de verhuizing heeft gelegen.

Ton
Erare humanum est

Ik ben er inmiddels achter dat de bijlage waar je het eerder over had, dus van het oude forum zijn beschadigd met het overzetten. Dat er nu bijlage zijn beschadigd na het overzetten was mij nog niet opgevallen. Ik kan hier ook niet veel aan doen.

Bestanden die je upload worden door SMF van een unieke naam voorzien. In de database wordt het werkelijke bestand aan die naam gekoppeld. Men wil zo het direct linken naar een plaatje voorkomen.

Wat er met de oude bijlage is gebeurt.
Ik gebruik Filzilla om te uploaden en te download. Niks mis mee zij het niet dat je in een valkuil van SMF valt. De valkuil is, SMF geeft afbeeldingen een unieke naam zonder extensie. Filezilla weet niet hoe hier mee om te gaan en slaat ze (met de standaard instelling) op als binair (programma) bestand waardoor de afbeelding wordt verminkt.  Ik heb de instellingen in Fillezilla hierop aangepast waardoor dit niet meer zou moeten gebeuren. Ik durf het echter niet aan om de mismaakte oude afbeeldingen weer te uploaden.

Zoals John.V al opmerk het loopt nu en dat wil ik graag zo houden.

Als je een link hebt naar een voorbeeld van een beschadigd bestand dan wil ik er zeker naar kijken en zal ik ook als het mogelijk is het probleem proberen op te lossen maar op het moment kan ik er niets mee.

JohnT

Ben van mening dat je beter helemaal van dat uploaden op het forum kunt afstappen, vreet ruimte, kost munten en je hebt goede accounts als Flickr, etc..copy paste no problem..stoor me vaak aan die kleine k plaatjes in bv de topics van Ton..

Citaat van: milocomarty op september 13, 2015, 01:58:26
Ben van mening dat je beter helemaal van dat uploaden op het forum kunt afstappen, vreet ruimte, kost munten en je hebt goede accounts als Flickr, etc..copy paste no problem..stoor me vaak aan die kleine k plaatjes in bv de topics van Ton..

Helemaal mee eens , maar hier hebben we het al eerder over gehad en de meesten willen toch vasthouden aan het uploaden naar het forum.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op september 13, 2015, 05:07:57
Citaat van: milocomarty op september 13, 2015, 01:58:26
Ben van mening dat je beter helemaal van dat uploaden op het forum kunt afstappen, vreet ruimte, kost munten en je hebt goede accounts als Flickr, etc..copy paste no problem..stoor me vaak aan die kleine k plaatjes in bv de topics van Ton..

Helemaal mee eens , maar hier hebben we het al eerder over gehad en de meesten willen toch vasthouden aan het uploaden naar het forum.

Helemaal mee eens. Je moet niet zeuren als je foto`s zijn verdwenen.
Gewoon gaan werken met een programma als Flickr of zo.
Doe je dat niet is het je eigen risico als je foto`s verdwenen zijn..
Het is even iets meer werk maar als je het onder de knie hebt werkt Flickr heel simpel.
Dus gewoon stoppen met uploaden en ga werken met bv Flickr  >:(

Dan zijn die problemen meteen opgelost
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: johnlostcreek op september 14, 2015, 00:03:57
... Je moet niet zeuren als je foto`s zijn verdwenen.
Gewoon gaan werken met een programma als Flickr of zo.
Doe je dat niet is het je eigen risico als je foto`s verdwenen zijn..
...

Citaat van: Janbouli op september 13, 2015, 05:07:57
... Helemaal mee eens , maar hier hebben we het al eerder over gehad en de meesten willen toch vasthouden aan het uploaden naar het forum.

Citaat van: milocomarty op september 13, 2015, 01:58:26
Ben van mening dat je beter helemaal van dat uploaden op het forum kunt afstappen, vreet ruimte, kost munten en je hebt goede accounts als Flickr, etc..copy paste no problem..stoor me vaak aan die kleine k plaatjes in bv de topics van Ton..

Mannen, mannen, wat een flauwekul argumenten... De SMF forum software biedt die mogelijkheid en de forum beheerder kiest er voor deze ook open te zetten.
Dan is er een gerechtvaardigde verwachting dat die foto's ook blijven staan.

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op september 14, 2015, 00:21:54
Citaat van: johnlostcreek op september 14, 2015, 00:03:57
... Je moet niet zeuren als je foto`s zijn verdwenen.
Gewoon gaan werken met een programma als Flickr of zo.
Doe je dat niet is het je eigen risico als je foto`s verdwenen zijn..
...

Citaat van: Janbouli op september 13, 2015, 05:07:57
... Helemaal mee eens , maar hier hebben we het al eerder over gehad en de meesten willen toch vasthouden aan het uploaden naar het forum.

Citaat van: milocomarty op september 13, 2015, 01:58:26
Ben van mening dat je beter helemaal van dat uploaden op het forum kunt afstappen, vreet ruimte, kost munten en je hebt goede accounts als Flickr, etc..copy paste no problem..stoor me vaak aan die kleine k plaatjes in bv de topics van Ton..

Mannen, mannen, wat een flauwekul argumenten... De SMF forum software biedt die mogelijkheid en de forum beheerder kiest er voor deze ook open te zetten.
Dan is er een gerechtvaardigde verwachting dat die foto's ook blijven staan.

Dat bedoel ik.
dat is goed verwoord.

Ton
Erare humanum est

Of het flauwe kul is wijst de tijd wel uit, de forumsoftware kan wel ok zijn maar corrupte databases is een ander verhaal. Gebruik al jaren probleemloos Flickr dus zal daar ook bij blijven..

De forumbeheerder ( ik dus ) verkiest Flickr of een andere site ( ik link vanaf mijn eigen site ) maar omdat er van de toch al weinig mensen op dit forum een aantal weg gaat als ze niet meer kunnen uploaden houd ik het maar zo. Ikzelf kijk niet eens naar de kleine foto's , maar ook dat moet iedereen voor zichzelf uit maken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op september 14, 2015, 02:56:12
De forumbeheerder ( ik dus ) verkiest Flickr of een andere site ( ik link vanaf mijn eigen site ) maar omdat er van de toch al weinig mensen op dit forum een aantal weg gaat als ze niet meer kunnen uploaden houd ik het maar zo. Ikzelf kijk niet eens naar de kleine foto's , maar ook dat moet iedereen voor zichzelf uit maken.

Jan, ik begrijp serieus niet wat je bedoelt. Misschien die foto's die als bijlage kunnen worden meegegeven met een bericht? Die zijn gewoon klikbaar en dan goed te zien omdat ze dan groter worden weergegeven.

Citaat van: milocomarty op september 14, 2015, 01:25:32
Of het flauwe kul is wijst de tijd wel uit, de forumsoftware kan wel ok zijn maar corrupte databases is een ander verhaal. Gebruik al jaren probleemloos Flickr dus zal daar ook bij blijven..

Een database is zo betrouwbaar als de software die gebruikt wordt om hem te vullen. En er zijn forums te over waar ook SMF wordt gebruikt en waar de database niet corrupt raakt. Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met het heen en weer gesleep, maar dat is slechts mijn $0.02..


Het lijkt alsof er een onderhuidse spanning is tussen mensen op dit forum, een soort irritatie misschien? We zijn maar met een klein clubje, het zou jammer zijn als dit er tussen komt. Ik zou jullie willen aanraden om, als dit zo is, elkaar op te bellen (dus niet via het forum of PB's) en de irritaties - nogmaals, indien aanwezig - uit te spreken en uit de weg te ruimen.

HTH,
Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

tja voor foto's vind ik de optie die het forum geeft het makkelijkst
met een aparte foto site vind ik persoonlijk niet makkelijk.

ik denk dat er voor beide werkwijzen voor en nadelen zijn .

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Jeetje heren ,ik hoop niet dat ik iemand op zijn edele delen heb getrapt maar ik observeer alleen maar een verschijnsel dat zich voordoet.

Ton
Erare humanum est