Hulpmiddel voor de kleine proxxon zaagmachien

Gestart door johnlostcreek, mei 26, 2015, 09:38:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik heb  een klein proxxon zaagtafeltje en wilde toch iets maken zodat het afkorten van meerdere latjes op de zelfde lengte mogelijk is.
Er zit gele afkort geleider  bij die van plastic is. Eigenlijk te slap om netjes mee te zagen. buigd wat door aan de hoeken.
In eerst instantie een messting profiel eraan geschroefd met 2 M2 boutjes en dat gaf goede stevighied.



Toen een langere geleider gemaakt.  Wat van messing in elkaar gefreubelt (maten staan op de foto)


Lange geleider op het gele ding geschroefd



De klem op het asje


En verder gemonteerd


Latje op maat zagen


En nu het klemmetje vast draaien en er kunnen meerdere balken op dezelfde maat worden afgezaagd


Volgende stap is de gele geleider  te vervangen door een messing exemplaar. Maar kan nu al goed zagen dus dat is iets voor de volgende keer
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Die sleuf kan je evt wel afplakken met schildertape. Al zit je dan wel met de afzuiging van het zaagsel ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Heb ik nog geen last van gehad maar daar valt nog wel iets op te verzinnen.
Bv klein  plaatje maken en dan de tafel iets uitfrezen zodat het plaatje er mooi in valt
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ja John, tenzij je betere kwaliteit cirkelzaagje er in zet, die is nl. breder.
maar je geleder is een goede oplossing, zelf heb ik van Fohrmann de messing lijmtang er voor gebruikt.

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Hi Jaap,

Betere zaag is onderweg

Die ken ik niet de lijmtang. Heb je er een foto van hoe je dat dan gebruikt.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hoi John, bevestiging op dezelfde wijze als de jouwe.
Beeld heb ik niet bij de hand maar zie de afbeelding van Fohrmann
(als het lukt om deze bij te voegen)
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Hi Jaap,

Idd een handige klem hiervoor

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Niet alleen hier voor John.
Ik gebruik deze klemmen ook voor bouw van laser kits e.d.
Slechts in 2 lengtes verkrijgbaar t.w. 120 en 210mm; maar heeft voldoende lengte voor de modelbouw.
Kan het van harte aanbevelen.
Is trouwens een van mijn vaste leveranciers voor modelbouwgereedschappen (fohrmann werkzeuge)
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.


Hoi John , ook ik heb deze machine , zou liever de grotere hebben maar die is vooralsnog te duur , zou je me deze geleider kunnen maken en wat zou je er voor willen hebben?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op mei 26, 2015, 23:27:58
Hoi John , ook ik heb deze machine , zou liever de grotere hebben maar die is vooralsnog te duur , zou je me deze geleider kunnen maken en wat zou je er voor willen hebben?

Hi Jan,

Je hebt een PM
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Thanx
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Vandaag is mijn nieuwe zaagblaadje  aangekomen. Dat is echt een verbetering. Zaagt het hout perfect.
Een aanrader. Heb wat latjes gezaagd van base wood en even met staalwol erlangs en een perfect latje.
Afkorten voorzichtig doen maar werkt ook goed. Blad kost â,¬16




groeten John LC

www.lostcreek.nl