On30 gezamelijke modulle baan

Gestart door johnlostcreek, april 10, 2015, 15:27:28

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hallo Jaap.

De laatste keer waren jullie toch bezig met die kisten-boxen van Ikea ?
Dan kun je toch daarop je eigen gang gaan en via een blackbox naar een std profiel, hooguit komen er dan 2 blackboxen aan elkaar te staan.
Zomaar een ideetje van Ren?tje hoor!
Jammer dat het geen On3 is, ik had zeker mee willen doen!
Veel succes met dit toch wel leuke idee allemaal!

Groeten van Ren

Hoi Ren?tje,
Ikea APA zijn niet meer in de handel, heb er nog wel enkele exemplaren van maar daar gaan wij HON3 op leggen.
Wat betreft 0N3: is een optie, heb ook wel deze maat, dus kunnen wij wat bedenken om bij jou aan te hangen.
Genoeg ideeen voorhanden.
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Ik zie hier al een probleempje om de hoek komen. Black box of toch een beetje Fremo. Beide heeft voor en nadelen denk ik. We moeten het wel eens worden over een standaard. Hoe gering ook. Al was het alleen maar de hoogte van de bak. De lengte en breedte van ??n bak, waar komt het hoofdspoor te liggen. In het midden of aan de voorkant. Wordt het DCC (mijn voorkeur) of wordt het analoog. Gaan we rond of is het van kop naar kop. Wie bouwt dan de beide keerlussen. Etc.

Er is denk ik niets mis met de basis hO van Fremo om die te gebruiken. Daar zijn in ieder geval standaard afspraken zoals hoogte, breedte en lengte plus het electra en hoe de bakken te koppelen. We kunnen dan alsnog besluiten om er een box van te maken of niet.

Ik wil graag meedoen maar dan moeten we wel eens zijn over wat we wel willen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

ik denk dat een inventarisatie van wie er zin in heeft een beetje om de hoek komt kijken
dan kan er naar de opbouw worden gekeken
ik lees nu al een afsplitsing naar on3, tja is ook mijn ding maar een groepsbaan is denk ik in on30 meer haalbaar
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op april 11, 2015, 18:20:11
ik denk dat een inventarisatie van wie er zin in heeft een beetje om de hoek komt kijken
dan kan er naar de opbouw worden gekeken
ik lees nu al een afsplitsing naar on3, tja is ook mijn ding maar een groepsbaan is denk ik in on30 meer haalbaar
Cor

Mee eens, zoals de discussie nu verloopt slaan wij een belangrijke stap over. Verder gaat het draadje wel over ON30 modules.

JohnT

zal ik maar beginnen met een (voorlopig) lijstje? 8)

Liefhebbers:
John T
Johnlostcreek
Bart
Cor

nog meer liefhebbers?
of fouten in de lijst?
afzeggen kan later ook nog (lijkt mij)

Cor


het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Helemaal gelijk John, het draadje gaat inderdaad over 0N30!
Hopelijk komen er meldingen van deelnemers.
Ik sla in ieder geval over omdat, zoals al geschreven, mijn 0N30 reeds van de hand heb gedaan op enkele bijzondere dingen na.
Blijf in ieder geval het draadje wel volgen.
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Heren.

Ook ik zal het geheel blijven volgen, misschien kan ik nog leuke ideetjes afsnoepen!
Een afsplitsing van On3 is nooit mijn bedoeling geweest, vond het alleen jammer ,sorry als het zo over kwam.
Zelf heb ik wel ervaring met het bouwen van een module baan met meerdere ,redelijk ver van elkaar af wonende mensen en dat ging niet altijd zoals afgesproken.
Mijn advies, ongevraagd maar goed bedoeld is  Maak goede afspraken over belangrijke onderdelen en HOUD JE ER OOK AAN want daar ging het mis.
Sommigen van jullie kennen misschien het O/Scale (un)limited project nog, dat was een schoolvoorbeeld zoals het niet moet gaan.
Veel plezier met het plannen en bouwen!!

Groeten van Ren?.

geen probleem Rene, we dwaalden een beetje af kan gebeuren

en misschien roepen we je nog wel in voor wat tips en zo
jouw unlimited project ken ik niet, maar goede afspraken zijn belangrijk.

intussen al een ideetje voor mezelf aan het uit dokteren 8) ;D
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op april 11, 2015, 19:22:24
zal ik maar beginnen met een (voorlopig) lijstje? 8)

Liefhebbers:
John T
Johnlostcreek
Bart
Cor

nog meer liefhebbers?
of fouten in de lijst?
afzeggen kan later ook nog (lijkt mij)

Cor

Mij mag je er ook bijzetten mits ik mee mag rijden anders heeft het geen zin.
En zoals je weet Cor heb ik rollend materieel genoeg voor met zijn twee?n.

Ton

Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op april 11, 2015, 21:43:06
Citaat van: moonlicht op april 11, 2015, 19:22:24
zal ik maar beginnen met een (voorlopig) lijstje? 8)

Liefhebbers:
John T
Johnlostcreek
Bart
Cor
Ton

nog meer liefhebbers?


of fouten in de lijst?
afzeggen kan later ook nog (lijkt mij)

Cor

Mij mag je er ook bijzetten mits ik mee mag rijden anders heeft het geen zin.
En zoals je weet Cor heb ik rollend materieel genoeg voor met zijn twee?n.

Ton

ik heb je op de lijst gezet (als er geen bezwaren zijn dat ik maar een lijstje maak ^-^
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hoi Cor.

Het is goed zo, als ik ergens advies kan geven hoor ik het wel maar ik weet ook niet alles hoor!

Groeten van Ren

april 11, 2015, 23:29:58 #27 Last Edit: april 11, 2015, 23:36:12 by johnlostcreek
Ben wel blij met de discussie.

 
Ben zelf net zo een voorstander van blackboxen.  Ga liever voor een doorlopende baan.
Denk dat we eerst moeten beginnen om wat rechte bakken te maken. Als het aanslaat bij iedereen kunnen we het gaan uitbreiden en de bocht omgaan. Maar je kan natuurlij ook kiezen om een bocht te gaan maken. Daar blijft iedereen vrij in.

Je kan natuurlijk je bak de lengte maken die je wil. Of desnoods meerdere bakken. Als de aansluiting naar je buurman maar aansluit.
Maar met een doorlopende bakken zullen er afspraken moeten worden gemaakt met de basisbegroening.



Ik denk als je het spoor in het midden houd bij de aansluiting naar je buurman toe je een mooi slingerende baan krijgt.
Dat nodigt weer uit om wat heuvels en eventueel wat bergen te maken.voor heel weinig

Wordt het DCC

Denk zeker geen anoloog. Iedereen rijd tegenwoordig digitaal
Probleem kan zijn we moeten 1 systeem hebben voor de aansturing.



Mijn idee is altijd geweest:  Div  bakken met een mooie presentatie. Op shows gaan staan met goede documentatie over het concept om de mensen die ook On30 rijden te stimuleren om mee te gaan doen. Er zitten er best nog veel thuis die er mee bezig zijn.

Ik ben zeker van mening dat er een frieslijst en achtegrond moet komen. (De achtergrond moet natuulijk wel vrij sumier zijn en overgaan van bak tot bak.
En een plaat bovenop voor de verlichting. Tegenwoordig kan je voor weinig led verlichting kopen in china .

Denk dat Martin wel een idee heeft over het opzetten van zoiets.
Ik denk geen moeilijke kop profielen maar gewoon recht houden. Martin mischien zou je een schets kunnen maken voor een bak ?

Wat ik wel vind. Als we er toch voor gaan dan met zijn allen. Ik mis nog wat On30ers van het forum die nog niet op de lijst staan..
Geen smoesjes over . Ik kan dit niet of .........   Het gaat hier over een gezamelijk project dus de medewerking van iedereen is zeker gewenst om tot een goed resultaat te komen.
...........   Gewoon mee doen Al is het maar een bakkie van een halve meter  ;)






groeten John LC

www.lostcreek.nl

Kijk uit dat je de creativiteit niet dood reguleert met basis gras en andere dingen.
hoogte bovenblad, positie uitgaande rails, en elektrische aansluitingen lijkt me ruim voldoende.
Maak desnoods zijpanelen om de moduul te begrenzen.

Ton

Erare humanum est

Ben het niet eens met het begrenzen van de modulles met zijpanelen.
Wat ik mooi vind aan fremo banen is dat het doorloopt en je een grote baan krijgt, Daar ga ik voor
groeten John LC

www.lostcreek.nl