On30 gezamelijke modulle baan

Gestart door johnlostcreek, april 10, 2015, 15:27:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laten we hierover Vic zijn draadje  niet verder mee vervuilen.


Laat maar horen de ideeen over gezamelijk On30

Zoals Jaap al aangaf jaren geleden zijn we met wat mensen bij elkaar gekomen om zoiets op te starten en niets geworden.


Maar wie weet heeft iemand "het" idee





Komt mij bekend voor, jaren geleden bijeenkomst gehad bij mij in Houten.
Jaap


Tja wie weet.

JohnT

Nou John dat zal leuk zijn.
'n Stel mensen 'n bakkie en dan 1 keer in de zoveel tijd bij elkaar komen en dan koppelen en lekker rijden maar!
Net zoiets als bij BLS.

Hans


Welkom Vic, wij krijgen zo al aardig wat ON30 hobbyisten om een aardige modulebaan te bouwen   

JohnT
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Mocht het er van komen dan ga ik het topic zeker volgen. :D Mee doen is geen optie om verschillende redenen.
1 ervan is dat de skills die jullie tentoon spreiden bij mij ontbreken.  :(
Groeten Joop, machinist Lelystad.

het idee is best leuk, de invulling een uitdaging

misschien iets vergelijkbaars als benelux forum met black boxen?
al lijkt me dat niet nodig daar we grotendeels het zelfde thema voeren.

ik meen dat Martin daarvoor veel houtwerk voor heeft geleverd, misschien een afweging om dan ook die kant te gaan, worden de bakken ten minste van dezelfde afmetingen en kwaliteit

hoe gaan we rijden, rondje , of van A naar B?

zomaar een paar zijdelinge op en aanmerkingen

lijkt me ook wel leuk, een bakje met on30 er tussen .

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Het idee is er dus wel, nu de uitvoering.

Ik denk dat je eerst moet inventariseren met hoeveel mensen je dit dan tot stand kunt brengen. Verder denk ik ook dat je er goed rekening mee moet houden dat men niet vanuit Limburg of Zeeland naar Groningen Friesland of Drenthe zal reizen om een dagje bij elkaar te komen. Maar als je per regio clubjes van drie of meer personen kunt vormen ben je al een heel eind lijkt mij.Als dit is geregeld kun je over de uitvoering gaan praten.

Verder kun je als dit dan gaat leven en een gestalte krijgt er is over denken om centraal in het land een met elkaar een leuke show op te zetten op een beurs of zo.

Zomaar wat gedachtes die denk ik een belangrijke rol spelen.

JohnT

Och John V. ik denk dat wij toen te vroeg in de tijd waren om het module project te starten.
Inmiddels is er veel meer animo met 0n30 rijders.

Echter heb ik grotendeels mijn 0n30 van de hand gedaan op enkele 0n3 na.
Ik blijf bij Hon3 vanwege de ruimte thuis en 0 + 0n3  op lokatie; komende week in Hamburg met spoor 0 rijden (BAR; CP en CN)
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Ik heb nog een heleboel On30 op de plank staan en zie het wel zitten om een bak voor zo'nproject te maken. Welke standaard willen we gebruiken? Gaan we analoog of digitaal rijden? Hoe koppelen we de bakken. Welke electronische aansluitingen gebruiken we?

Als dit gaat lopen doe ik mee!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Voor de uniformiteit zou ik zeggen gebruik de fremo aansluitingen.
Die zijn internationaal.
Kopschotten zijn verkrijgbaar, maar ook zelf te maken.
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

De FREMO USA Narrow Gauge Division regels staan hier beschreven.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

april 11, 2015, 13:42:52 #8 Last Edit: april 11, 2015, 13:48:47 by BvDoorn
Lijkt me een goed idee om Fremo maatstaven te gebruiken (dan hoeven we in idergeval het wiel niet meer uit te vinden. Voor diegen die Fremo niet kennen;

http://wiki.modelspoorwijzer.net/index.php/Module_normen

Een verandering trouwens. Binnen Fremo zijn op de hoofdlijn de minimum standaard wissels #6. Peco On30 wissel is een #5 geloof ik. Ik denk dat we dit als de On30 minumum moeten aanhouden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ben niet van de Fremo, is te beperkt, teveel regeltjes en als je diverse scenes wilt dan klopt er geen meter van..

tja je kan gebruiken wat je handig vind
voor mij hoeft fremo ook niet maar om het als een handvat te gebruiken is wel makkelijk
linkje is helaas in het duits ::)

Martin
die bakjes voor BNLS waren meen ik 120x60 , als basis zie ik daar wel wat in.
wat zou dat gaan kosten?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Basis om op te bouwen 120x56...persoonlijk iets te weinig voor 0n30..

Kosten bak, BB en poten 140 euro..

Citaat van: milocomarty op april 11, 2015, 14:23:01
Ben niet van de Fremo, is te beperkt, teveel regeltjes en als je diverse scenes wilt dan klopt er geen meter van..

Martin, je kunt er natuurlijk uitkristalliseren zoals de uniforme kopschotten en bedrading en verder invulling zelf geven.
Bart gaf het al aan, waarom het wiel opnieuw uitvinden.
Trouwens, er werd gesproken over modulevormen en niet over de kijkdozen zoals bij die bn en nog wat.
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Die uniforme kopschotten beperken je al, en als jij Colorado doet en ik Maine ziet dat er niet uit als je die aan elkaar plakt..daar ben ik meer van de kijkdozen met blackboxes...als je wilt rijden moet je lekker bij Fremo gaan..

Citaat van: milocomarty op april 11, 2015, 16:46:12
als je wilt rijden moet je lekker bij Fremo gaan..
Ben ik al jaren Martin...en tot tevredenheid!
Maar ieder het zijne, gaf het alleen maar aan.
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.