ON30 JohnT

Gestart door JohnT, maart 20, 2015, 11:27:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik wil weer een baantje opzetten om op beurzen te kunnen presenteren.
Eerder had ik een baan opgebouwd uit vier modules die mij erg goed is bevallen. Maar deze baan heb ik verkocht. Dus opnieuw beginnen.

Ik ben zelf geen kei in ontwerpen en bedenken dus bij deze wie heeft er idee?n.

De baan die ik in gedachte heb zal bestaan uit vier modules van 120X60 cm welke in een rechthoek van 240X120 cm worden opgesteld. In het midden een achterwand maar daar tegen een achtergrond van landschap of gebouwen. Een baan met twee voorkanten dus.

Bijgaand een plaatje met een idee maar hier zijn een aantal bochten te krap en er zit een keerlus in. Mijn Bachmann consolidation moet wel door de bocht kunnen.

JohnT

Hi John, ontwerp is niks mee (die komt geloof ik uit de model railroader toch?). Maar zou je wel een rondlopende baan willen hebben. Ik krijg altijd de indruk dat de kleine rondlopende banen niet als erg spannend worden ervaren door het publiek. Een nadeel met de scheiding door de baan is dat je bijna altijd met twee man moet zijn anders ben je zomaar een lok of andere spullen kwijt.

Aan de ander kant kun je leuk met een thema spelen als je twee gescheiden kanten hebt. Aan de ene kant mining bijvoorbeel en de andere kant overslag in normaalspoor. Of aan de ene kant logging en aan de nadere kant een logdump langs een rivier.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

John , die Connie kan bochten mer een radius van 37,5 aan.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: BvDoorn op maart 20, 2015, 11:45:09
Aan de ander kant kun je leuk met een thema spelen als je twee gescheiden kanten hebt. Aan de ene kant mining bijvoorbeel en de andere kant overslag in normaalspoor. Of aan de ene kant logging en aan de nadere kant een logdump langs een rivier.

Met name deze suggestie lijkt me interessant, omdat er dan maar ??n krappe bocht hoeft te worden gemaakt en je zo een 'point-to-point' ontwerp kunt maken...

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Is dit geen idee voor een backdrop ?
Kan je er om heen lopen.

Ton
Erare humanum est

Ik heb enkele jaren geleden ook 'n module gemaakt, met zicht aan 3 kanten, met 'n schot in het midden, in de lengte ook.
Old Pike RR (On30).
Dat was best wel interessant voor de kijkers.
Als je alles wilt zien, moet je er wel om heen lopen!
Het idee is goed John.
Hans, liefhebber On30 + H0

Ik had, toen ik met 0n30 wilde gaan beginnen, mijn oog ook deze layout laten vallen. Helaas bij gebrek aan ruimte heb ik hem laten varen. Ik vind het een hele leuke layout.

Succes JohnT
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: dutchbuilder op maart 20, 2015, 12:13:37
John , die Connie kan bochten mer een radius van 37,5 aan.

Ton

Ik hou 45cm aan. Kleiner kan maar korte stukjes zodat de loc niet helemaal in die krappe bocht komt, zoals op wissels.

JohnT

Beter nu iets te ruim als straks te krap.
En dat is frustrerend kan ik je wel vertellen!
Hans, liefhebber On30 + H0

maart 20, 2015, 17:27:02 #9 Last Edit: maart 20, 2015, 17:30:13 by JohnT
Vanmiddag even de oude baan op een plaatje gezet.

De boog rechtsboven liep over een treslte. Het spoor daaroverheen was bedoelt voor uitbreiding naar een volgende module. Dubbelspoor onderaan was station, met nog een uitloop naar rechts (niet getekend, vergeten). In het midden een plaat triplex aan beide zijde beschilderd met een landschap. Deze plaat werd tussen de glooiingen in het landschap welke aan beide zijde aanwezig waren geklemd. Deze baan is verkocht aan MSC-Emmen, ik weet niet of zij hem nog hebben.

JohnT

Heb je hier wat aan?

Ton
Erare humanum est


maart 22, 2015, 12:38:27 #12 Last Edit: maart 22, 2015, 17:38:29 by dutchbuilder
Mooi.
De sidings kan je mee spelen.
Ik heb maar even wat bergen en water erin getekend maar dat is maar een indicatie wat mogelijk is.

Ton
Erare humanum est

http://www.npcrr.net/On30/On30Loco_n_Car_Radius_pics.pdf
Kwam deze tegen ,lijkt me een makelijk pdf je voor boogstralen
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden