whittier alaska

Gestart door ger deguelle, maart 09, 2015, 17:05:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ik heb een vraag over een have is de plek van drie meter vijftig te klein voor dit doen in  : H0 met peco code 83 , er komt dan wel nog 1 bocht links en rechts er van voor rond te kunnen rijden .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger, havens had en heb je in alle maten en soorten. Ik heb eens in Nova Scotia op een stijger gelegen om o.a. turkey sticks te laden (1800 ton) waar de vries wagons zo'n 8 mijl (13 km) achteruit naar het schip werden gerangeerd. De haven had een toevoer spoor met maar een wissel die liep naar een spoor op het dok en een spoor op het land. De wagons (meestal zo'n 8 tot 10 stuks) werden per blok behandeld. Eerst run was makkelijk. wagons werden het dok (kade) opgereden waar we direct uit konden laden. De 2e lichting ging eerste het zijspoor aan land op. De lege werden aangehaakt aan de lok die ze kwam brengen, waarna vervolgens de volgeladen van het zijspoor werden gehaald en op het dok werden gereden. De volle werden afgekoppeld en de lege gingen weer naar de yard waar weer volle werden opgehaald. En zo ging het door.

Je hebt al en redelijk emplacement dus hoef je alleen een havenspoor aan te leggen met een wissel en 2 sporen. Een op de kade en de andere waar je ook maar ruimte hebt.

Mogelijkheden zat.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

@Bart dit gaat om een H0 baan niet in N  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Als je nog twee bochten op die 350 cm gaat plakken houd je niet veel over.
Ik zelf zou proberen om het emplacement in anyrail te tekenen.
Dan weet je hoeveel ruimte je nodig heb.
En andersom het idee van dit emplacement te proberen te tekenen op 350 cm.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op maart 09, 2015, 20:37:47
Als je nog twee bochten op die 350 cm gaat plakken houd je niet veel over.
Ik zelf zou proberen om het emplacement in anyrail te tekenen.
Dan weet je hoeveel ruimte je nodig heb.
En andersom het idee van dit emplacement te proberen te tekenen op 350 cm.

Ton

Ton moet ik eerst eens gaan kijken voor dat anyrail ik weet dat het gratis is kijken of het me lukt  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

maart 09, 2015, 20:50:45 #5 Last Edit: maart 09, 2015, 20:54:18 by Joop_L
Ger, je kan er 50 railstukken gratis in gebruiken. Je kan ook hier Wintrack downloaden. Het is een demoversie wat inhoud dat je je baan niet kan opslaan of uitprinten. Hoe breed/diep wil je de onderbouw maken?
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Joop dat is me allemaal bekend ,het is een ruimte van 3,70 x 2,70 maar ben me eerst goed aan het zoeken wat is mogelijk en als het kan en ook nog goed uitziet ga ik verder er mee
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

maart 09, 2015, 21:01:37 #7 Last Edit: maart 09, 2015, 21:03:32 by dutchbuilder
Anders heb ik nog wel wat tips en truuks om met de gratis 50 railstukken iets ,moois te maken.

Ik heb daarnet Whittier alaska ingetikt in Google Earth.
Als je inzoomt kun je het emplacement goed zien compleet met waggons.
Hier een overzicht foto die ik net gemaakt heb.
Maar voor een betere resolutie moet je echt in GE inzoomen.

Ton

BTW zo te zien is het een kop station
Erare humanum est

Dat klopt Ton wat je zegt maar ik wil dus het buitenste spoor rond laten lopen dat is mijn idee er van
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ja , duidelijk.
Wat dacht je van twee keerlussen?
Die zou je ergens boven elkaar onder de baan kunnen verbergen.
Is realistischer dan een rondrijbaantje.

Ton

Erare humanum est

dat wil ik niet Ton dan heb ik twee bochten in die kamer ,en als ik gewoon langs de muur blijf kan ik geloof ik wat meer en die foto van je mij gaat het om het rechter gedeelte er van waar de wagons met de boot aan komen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

OK, was maar een idee.
Ik denk met je mee.

Ton
Erare humanum est

daarom heb ik het ook hier neer gezet  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger, Wat ontwerp maakt het niet uit of het hO, N, Z of O is. Mijn uitleg is dat je heel veel rails kan leggen maar soms met minder, wat ook in het echt gebeurd, ook mooie dingen kunt doen. Ook in spoorwegenland geld de regel: minder is meer, want meer kost geld.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op maart 09, 2015, 21:31:22
Hi Ger, Wat ontwerp maakt het niet uit of het hO, N, Z of O is. Mijn uitleg is dat je heel veel rails kan leggen maar soms met minder, wat ook in het echt gebeurd, ook mooie dingen kunt doen. Ook in spoorwegenland geld de regel: minder is meer, want meer kost geld.

precies op de kop
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf