dt200

Gestart door ger deguelle, februari 06, 2015, 20:25:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alles gedaan volgens 3.3 en doet nog niks
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger,

Hoofdstuk 3 gaat over de DT200 in zijn Command Station modus.

Volgens mij moet je de handleiding volgen vanaf hoofdstuk 7, de Loconet mode.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ok dan ga ik daar heen eerst ff lezen dan maar zijn we en dag verder denk ik
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Overigens is dit de tekst van de digitrax site over de DT200:

Citaat van: Digitrax
DT200 is a throttle and command station that was shipped with Big Boy Starter Sets.

DT200 was discontinued in 1998.

As of 11/28/2005 is is unrepairable due to unavailability of repair parts.

Al best een oud beestje dus, en wordt door Digitrax niet meer gesupport...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op februari 07, 2015, 15:16:21
Overigens is dit de tekst van de digitrax site over de DT200:

Citaat van: Digitrax
DT200 is a throttle and command station that was shipped with Big Boy Starter Sets.

DT200 was discontinued in 1998.

As of 11/28/2005 is is unrepairable due to unavailability of repair parts.

Al best een oud beestje dus, en wordt door Digitrax niet meer gesupport...

Ja dat had ik vannacht gelezen ja maar heb zo alles van jan overgenomen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Heb het nog niet doorgelezen (helemaal) maar het hete hangijzer is wel dat je eigenlijk 2 centrales op het loconet aansluit, Een van de 2 zou een booster moeten worden..

Ger,
Neem hem maar mee  naar Rail 2015, dan zal ik er voor je naar kijken.

Groet,
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

ik heb gedaan wat ik kon maar ik krijg geen loc hier mee aan de gang en weet hier nu zelf ook geen raad meer mee dus ik leg hem mooi aan de kant .

@ Jaap ik kan helaas niet naar Rail 2015 komen ik zou wel willen maar ik kan het niet op brengen ,ik ben al blij dat mensen hier op het forum me af en toe helpen anders .......

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mogelijk dat een ander hem mee kan nemen naar Rail.

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Citaat van: milocomarty op februari 07, 2015, 16:07:47
Heb het nog niet doorgelezen (helemaal) maar het hete hangijzer is wel dat je eigenlijk 2 centrales op het loconet aansluit, Een van de 2 zou een booster moeten worden..

Als ik de handleiding lees, Martin, dan is het een apparaat dat als centrale, maar ook als Loconet throttle kan functioneren.
Waarschijnlijk niet als booster, het apparaat heeft immers geen eigen voeding, net als de Roco MultiMaus...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ger,
Je DT200 zal nimmer werken met de DCS!
Beiden zijn zogezegd een "brain"systeem.In het verleden kon je bij Digitrax de DT200 om laten bouwen naar een DT100,
maar dat is verleden tijd.
Je DT200 werkt alleen nog in combinatie met DB150.
Dus concreto:je probeert te communiceren met een dubbele centrale, want de DT200 heeft een gedeeltelijke centrale ingebouwd.

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Jaap,

Onderstaand citaat (3.2 uit de handleiding) zegt dat je acties moet nemen om de DT200 als Command Station te laten werken.

Citaat van: Digitrax
3.2 Making A DT200 The Command Station
A) Install the battery. Before plugging the DT200 into ANY jack, install a 9V battery in the battery compartment at the lower rear of the unit. The positive "+" end of the 9V battery is toward the bottom of the DT200, as marked in the battery compartment. The unit is protected against incorrect battery polarity. The unit will beep and display IdLE in the display when the battery is correctly installed.
B) Before you plug in the DT200, set up your DT200 as the command station for the system, press ? (Run/Stop) & (Right Hand Reverse Arrow)
simultaneously & hold for a couple of seconds until the unit beeps. (The Run/Stop must be pressed just ahead of the Right Arrow.) The "MST" LED indicator will now glow GREEN and the IdLE message in the display will change to SE:L-. Note that the small LCD indicator under the "LOCO" text above the display will be ON indicating the unit is in the LOCO mode.
C) Plug the DT200 into the "A" end of LA-2. The DB100's ?TRACK STATUS? indicator light will glow ORANGE to indicate that the system is powering the track and the ?OVER TEMP/FALUT? indicator will no longer be lit.

Mijn veronderstelling was dat de DT200 (dus) standaard als throttle zou werken. Heb jij zekerheid dat dit niet zo is?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

ok daar om doet die het dus niet dan kijk ik maar eens in de toekomst om iets wat wel bij mij past als tweede controler

maar dat ding verder verkopen heeft ook geen zin denk ik omdat die verouderd is en ik kan hem dan niet gebruiken bij mijn zet

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

@ Gerard,

Die DT200 is een combinatie van Command station en throttle, verwarrend maar je kunt de command beveiligen tegen oneigenlijk gebruik zoals je aangaf in je vraag.

THE DT200 .. this unit contains 2 components ... it is a throttle for
a operator to enter commands, but it also contains a command station.
It must be connected to the booster to send along commands to the
locos and it also can accept command requests from additional
throttles connected to it. The cable from the DT200 has 2 connections,
one for the booster and a second is a 'loconet' connection for
additional throttles.

Destijds had het bij mij gewerkt in combinatie met de DB100a en doet het nog.
Maar ik gebruik die sterk verouderde throttle al lang niet meer en de DB100a staat nu als booster op de HON3.

@Ger: Je zal er weinig tot niets voor krijgen tenzij je iemand treft die nog met een DB100a werkt.
Dus neem afscheid van dat ding en spaar voor een UT4 of een Fred van Uhlenbrock of beter die van de Fremo.

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Nou mannen bedankt voor het helpen hier mee en ik leg die DT200 weg je weet nooit wie ik er blij mee kan maken  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf