loks

Gestart door ger deguelle, november 07, 2012, 13:36:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoi allemaal .

Mijn vader wil mij deze loks kopen ,maar kunnen deze omgebouwd worden naar dcc ?
http://hobby.marktplaats.nl/modeltreinen-n-spoor/601571180-amerikaanse-diesellokken-nieuw-in-ovp.html?fromAuth=1

Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ja, dat kan. Maar zijn denk ik niet dcc voorbereid.

Citaat van: usronald op november 07, 2012, 13:58:18
Ja, dat kan. Maar zijn denk ik niet dcc voorbereid.

wat bedoel je met niet dcc voorbereid wat moet ik me daar bij voorstellen aan kosten ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

DCC voorbereid is dat er al een voorziening is voor inprikken van een decoder. Als dat niet zo is moet je er zelf een decoder insolderen. Dat is niet moeilijk maar moet wel met enig beleid. Laat je het doen zit aan inbouwkosten bij de meesten al gauw op eenzelfde bedrag als dat de decoder kost. Logisch, want jet kost meestal een uurtje of meer aan werk. Ligt aan de plek die er (niet) is en de loc met hoe die opgebouwd is (motor wel/niet ge?soleerd van het frame).

Citaat van: usronald op november 07, 2012, 14:54:37
DCC voorbereid is dat er al een voorziening is voor inprikken van een decoder. Als dat niet zo is moet je er zelf een decoder insolderen. Dat is niet moeilijk maar moet wel met enig beleid. Laat je het doen zit aan inbouwkosten bij de meesten al gauw op eenzelfde bedrag als dat de decoder kost. Logisch, want jet kost meestal een uurtje of meer aan werk. Ligt aan de plek die er (niet) is en de loc met hoe die opgebouwd is (motor wel/niet ge?soleerd van het frame).

thx ik weet ff genoeg
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger dit zijn wat oudere locs van Bachmann, die 37,50 is veel te veel , maar ook als het minder zou zijn zou ik ze niet kopen. De meeste goede Bachmanns , zijn recenter en hebben meestal al en eenvoudige decoder ingebouwd .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

november 07, 2012, 18:51:06 #6 Last Edit: november 07, 2012, 18:57:01 by nycentral
Citaat van: Janbouli op november 07, 2012, 18:09:04
Ger dit zijn wat oudere locs van Bachmann, die 37,50 is veel te veel , maar ook als het minder zou zijn zou ik ze niet kopen. De meeste goede Bachmanns , zijn recenter en hebben meestal al en eenvoudige decoder ingebouwd .

Ger, ik sluit mij geheel aan bij Jan. Deze Bachmann loks laten liggen. Je kunt beter voor huidige loks gaan, kost misschien iets meer, maar dan heb je er wel plezier aan. Deze oude bakjes trekken weinig en zullen regelmatig stilstaan omdat deze vaak maar stroomafname hebben op een draaistel en vaak ook maar ??n aangedreven draaistel ipv tegenwoordig twee. Tevens zal het ombouwen op digitaal je veel bloed, zweet en tranen kosten en is de decoder al net zo duur als de lok waar je deze inzet. Als je geen ervaring hebt met decoder inbouw in N-schaal loks is het advies om loks die al voorzien zijn van een decoder te kopen of anders die voorbereid zijn voor een plug-and-play decoder.

Voor net geen euro 93 had ik ??n nieuwe Atlas lok voorzien van een decoder, gekocht in de US of A. Prijs inclusief verzending en dus al standaard decoder:

Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

thx mannen ik weet genoeg dus ik vraag mij geld met kerst  ;) ;D
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dang wou dat de kerstman hier ook langs kwam  ;) ;D

Citaat van: milocomarty op november 07, 2012, 20:01:08
Dang wou dat de kerstman hier ook langs kwam  ;) ;D

als je lief bent geweest wel ja  ;D :P
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger heb je al nagedacht over welke maatschappij je over je rails gaat laten rijden?  Hoewel wagons veel doorelkaar gebruikt werden, waren de locs meestal ( bijna altijd ) van de eigenaar van het spoor.

Hier http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Colorado_railroads vind je een lijst van maatschappijen die door Colorado reden, de UP Union Pacific was er daar idd eentje van, die had ook lange treinen en veel passagiers treinen, de Rio Grande zou ook een mooie zijn evenals mijn favoriet de AT&SF ( Santa Fe ).  Misschien zit er wel een mooie kleinere maatschappij bij, maar dan wel opletten of er wel rijdend materieel van te krijgen is tenzij je ze zelf wilt spuiten.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op november 07, 2012, 21:58:22
Ger heb je al nagedacht over welke maatschappij je over je rails gaat laten rijden?  Hoewel wagons veel doorelkaar gebruikt werden, waren de locs meestal ( bijna altijd ) van de eigenaar van het spoor.

Hier http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Colorado_railroads vind je een lijst van maatschappijen die door Colorado reden, de UP Union Pacific was er daar idd eentje van, die had ook lange treinen en veel passagiers treinen, de Rio Grande zou ook een mooie zijn evenals mijn favoriet de AT&SF ( Santa Fe ).  Misschien zit er wel een mooie kleinere maatschappij bij, maar dan wel opletten of er wel rijdend materieel van te krijgen is tenzij je ze zelf wilt spuiten.

Ja en nee jan ik wil nu eerst het spoor hebben liggen en dan zie ik wel ff verder ik ga daar wel aan denken als ik ga kijken voor een dcc lok ,ik hoop dat ik snel weer werk heb dan kan ik iets meer .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

november 08, 2012, 09:15:17 #12 Last Edit: november 08, 2012, 09:17:54 by JohnT
Citaat van: Janbouli op november 07, 2012, 21:58:22
Ger heb je al nagedacht over welke maatschappij je over je rails gaat laten rijden?  Hoewel wagons veel doorelkaar gebruikt werden, waren de locs meestal ( bijna altijd ) van de eigenaar van het spoor.

Hier http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Colorado_railroads vind je een lijst van maatschappijen die door Colorado reden, de UP Union Pacific was er daar idd eentje van, die had ook lange treinen en veel passagiers treinen, de Rio Grande zou ook een mooie zijn evenals mijn favoriet de AT&SF ( Santa Fe ).  Misschien zit er wel een mooie kleinere maatschappij bij, maar dan wel opletten of er wel rijdend materieel van te krijgen is tenzij je ze zelf wilt spuiten.

Mooie lijst Jan, zoek al tijden naar zoiets maar dan voor New York. Met jou tip gevonden, bedankt.

List of New York railroads

Wil dit topic niet vervuilen maar moest het ff kwijt.

JohnT