Dikte telefoonpalen?

Gestart door Gerard Wassink, december 06, 2014, 20:35:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mannen,

Iemand enig idee wat de diameter is (ongeveer) van de telefoonpalen die soms langs de mainline staan?

Ik vroeg me af of bijvoorbeeld van die wat langere sate-prikkers (plm. 1mm) tot een realistisch beeld leiden?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop



vooral dit stukje:

Morse inserted the following advertisement in the Washington newspaper: "Sealed proposals will be received by the undersigned for furnishing 700 straight and sound chestnut posts with the bark on and of the following dimensions to wit: 'Each post must not be less than eight inches in diameter at the butt and tapering to five or six inches at the top. Six hundred and eighty of said posts to be 24 feet in length, and 20 of them 30 feet in length.'"

Ton
Erare humanum est


Citaat van: dutchbuilder op december 06, 2014, 20:58:33
vooral dit stukje:

Morse inserted the following advertisement in the Washington newspaper: "Sealed proposals will be received by the undersigned for furnishing 700 straight and sound chestnut posts with the bark on and of the following dimensions to wit: 'Each post must not be less than eight inches in diameter at the butt and tapering to five or six inches at the top. Six hundred and eighty of said posts to be 24 feet in length, and 20 of them 30 feet in length.'"

Ton

Okay, dat komt aardig overeen met wat ik dacht.
Acht inch komt neer op 21,2cm aan de voet en 5,5 inch is zo'n 14cm aan de top.

En ik heb nog eens even gemeten, mijn prikkers zijn 2,4 mm.
Dan is 2,4mm (x 87 = 20,88 cm) ongeveer goed!

En dat taps toelopen laat ik dan maar zitten.

Nu eens kijken of ik de dwarsstukken er netjes op kan krijgen.

Bedankt voor de links mannen!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop