Ik kan mijn locomotief niet goed instellen om langzaam te rijden.

Gestart door JohnT, juli 26, 2012, 10:36:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hier onder een mogelijkheid om dit goed in te stellen.

Belangrijk, het betreft hier Soundtraxx Tsunami's.

Schakel alle speed tables uit met CV29
Zet CV2 op 0
Schakel vertraging uit (CV3 = 0; CV4 = 0)
Stel het commandstation in op programmeren op de baan (OPs voor Digitrax), programmeer bij voorkeur met behulp van DecoderPro van JRMI. Hiervoor heb je wel een interface nodig tussen computer en commandstation.
Zet CV 209 op 0
Zet CV 210 op 0.
Zet de locomotief vooruit op de snelheidstap 1, (128 stap modus aanbevolen).
Pas CV210 aan totdat de loc net beweegt, heel langzaam - mag schokkerig zijn.
Pas CV209 aan totdat de loc soepel rijd.


Als je een EXTREME lage snelheid wilt kunt je de bovenstaande instellingen nog verfijnen door CV210 stap voor stap te verminderen met 1 en CV209 stap voor stap te verhogen met 1 tot je beweging ziet.

Bron: The DCC UNIVERSITY

Hi John,

Mooie site is dat he?

Is het misschien een goed idee om er bij te vermelden voor welke typen decoders deze handleiding geschikt is?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Dank je John
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Gerard Wassink op juli 26, 2012, 10:54:07
Hi John,

Mooie site is dat he?

Is het misschien een goed idee om er bij te vermelden voor welke typen decoders deze handleiding geschikt is?

Gerard

Ja dat kan maar ik wilde er niet een al te groot verhaal van maken. Dit is alleen maar een ideetje om de site of het forum te vullen met ideetjes die makkelijk vindbaar en te gebruiken zijn. Mogelijk is het beter om dit in een eigen categorie onder te brengen?

JohnT

John,

Je zult in ieder geval het merk (Tsunami) en types moeten noemen. Dit werkt namelijk absoluut niet met ESU-decoders. Sterker je kunt de raarste effecten hierdoor krijgen.

Dus zet a.u.b. in het originele bericht dat het gaat om het afstellen van Soundtraxx Tsunami's

Gino
Southern - Serving the South - Fremo-style