Amerikaanse treinen

Modelspoor => Overige => Topic gestart door: picklewars op januari 14, 2019, 16:25:52

Titel: N koppelingen
Bericht door: picklewars op januari 14, 2019, 16:25:52
Nu ik wat meer N-spoor materieel heb merk ik dat sommige koppelingen niet echt graag aan elkaar blijven hangen. Heb nu o.a. Kato (made in Japan), Broadway limited, Micro Trains en Athearn.   
Is er bij amerikaans materieel ook sprake van vaste (schacht)normen, zoals de NEM in Europa ?
Titel: Re: N koppelingen
Bericht door: dutchbuilder op januari 14, 2019, 17:26:26
Bij Amerikaans materiaal word  de NMRA standard aangehouden.

Ik zie dat je al sinds 2014 op dit forum bent aangemeld maar de meesten hier kennen jou niet.
Misschien een stukje in "even voorstellen"?
http://www.amerikaanse-treinen.nl/forum/index.php?board=5.0

Ton
Titel: Re: N koppelingen
Bericht door: Janbouli op januari 14, 2019, 23:42:17
Dacht dat de meesten van wat jij op noemt wel aan elkaar zouden moeten koppelen, mits hoogte en zo goed is. Ontkoppelen is misschien wat anders .
Titel: Re: N koppelingen
Bericht door: JohnT op januari 15, 2019, 08:40:52
Het is net als met de zoveel normen, fabrikanten vinden het nodig hun eigen draai er aan te geven waardoor het net niet zo werkt als bedoelt in de norm.

Voorbeeldje, Digikijes heeft bedacht dat je met een servodecoder de slag kunt instellen met locadres 9999.
Digitrax heeft bedacht locadres 9999 te reserveren voor de toekomst waardoor je dus met Digitrax geen Digikijes wisseldecoder kunt instellen.

JohnT