Amerikaanse treinen

Modelspoor => Digitaal en andere electrische projecten. => Topic gestart door: PRRick op mei 29, 2017, 22:18:16

Titel: DCC en wissels
Bericht door: PRRick op mei 29, 2017, 22:18:16
Ik ben begonnen aan mijn baanplan, maar waar ik niet uitkom is of je bij DCC nu geïsoleerde wissels moet nemen, of juist niet? Het idee is #8 wissels te gebruiken van Peco en deze later aan te drijven met Cobalt S motoren. Kortom, zet je de hele baan onder spanning van de ringleiding, of niet?
Titel: Re: DCC en wissels
Bericht door: dutchbuilder op mei 29, 2017, 22:33:00
Als die wissels hetzelfde werken als mijn PECO 0n30 wissels moet je ongeacht of je nu met DC of DCC werkt de rails bij het hartstuk isoleren.
http://www.wiringfordcc.com/switches_peco.htm

Ton
Titel: Re: DCC en wissels
Bericht door: PRRick op mei 29, 2017, 22:50:55
Dat is duidelijke taal, dankjewel!
Ik zal het best de insulfrog variant bestellen. Heb een winkel in Engeland gevonden die er voordelig mee is, dus voor ze invoerkosten gaan rekenen vanaf daar....
Ik zal binnenkort m'n plan eens presenteren.
Titel: Re: DCC en wissels
Bericht door: moonlicht op mei 29, 2017, 23:25:49
invoerkosten uit de UK? nee nog niet
brexit is nog net niet actief

alleen verzendkosten
Cor
Titel: Re: DCC en wissels
Bericht door: milocomarty op mei 30, 2017, 00:39:12
Zou de electrofrogs nemen en polariseren, gaat erg simpel met Cobalts IP
Titel: Re: DCC en wissels
Bericht door: dash408c op september 05, 2017, 17:04:48
Dag Rick,

In Bathmen gebruiken we Tortoise en Cobalt wissel motoren. Ze worden beiden aangestuurd d.m.v. Cobalt decoders. Het nadeel van de Cobalt decoders is dat ze maar 7,5 Volt afgeven. In sommige gevallen was dit net te weinig voor de Cobalt wissel motoren. De Tortoises hadden daar geen last van. De uitgang van de Cobalt decoders is ook niet omhoog te krikken door er een hogere spanning op te zetten omdat er een LM spaninngs regulator op de Cobalt decoder zit. Dus is de fabrikant geraadpleegd. Van daaruit kwam de melding dat het vet in de Cobalt wisselmotoren dan verwijderd dient te worden. En inderdaad, dit is een vrij stugge vet soort. Wanneer het kouder wordt zijn ze dus helemaal niet meer om te krijgen. We hebben de Cobalts schoon gemaakt en voorzien van synthetische olie. Nu werken de Cobalt wisselmotoren naar  behoren.

Joop.