Routes instellen op de RaspberryPi

Gestart door Gerard Wassink, september 05, 2015, 13:09:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John,

Ik heb de pagina gelezen en wist inderdaad dat men in JMRI routes kan maken, net als in ieder zichzelf respecterend controle-programma. Aan routes in JMRI kunnen tot drie 'knoppen' worden gehangen.

MAAR: het activeren van IEDER van die 'knoppen' individueel leidt tot het activeren van de route en het zonodig omzetten van de wissels.

Dus NIET wat ik voor ogen heb, namelijk het achtereenvolgens indrukken van twee knoppen die begin- en eindpunt van de route aangeven.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Pff, ik ben allang blij dat ik met een knop een wissel om kan zetten laat staan begin en eind punt definieren waarna het system alles gaat zetten. Dat wordt eigen logica schrijven want zo voor ik heb kunnen zien is dat niet voor handen in JRMI (maar je zou het die jongens kunnen vragen natuurlijk) of andere systemen die momenteel aangeboden worden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

De logica is al klaar in het programma hoor. Die doet al wat het moet doen. Het wachten is op de hardware, en dan werkt het. Nu heb ik zojuist een print gevonden en besteld waarmee je per print 16 servo's kunt besturen. Ik zeg "per print" omdat ze stapelbaar zijn tot 62 stuks. Dat betekent dat je met dit systeem 992 (negenhonderd-twee-en-negentig) servo's kunt aansturen.  :)

Zo ver hoef je natuurlijk niet te gaan, maar in bijgaande afbeelding kun je de prijs per aan te sturen servo vinden. Zelfs met één print ben je slechts â,¬5,00 per servo kwijt voor de aansturing...

Als ik wat verder ben, dan kunnen bij belangstelling de bestellingen worden geplaatst  :)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Eigenlijk ben ik meer geinteresseerd in de logica of ga je die ook marketen :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


De servo hardware is binnen.

Zie dit filmpje

(ietsje) Meer info op mijn blog.





PS: John, wat was nou ook weer die truc om de video zichtbaar in een post te zetten?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

september 11, 2015, 19:32:04 #21 Last Edit: september 11, 2015, 19:35:03 by JohnT
Eerder waren hiervoor tools zoals de fotogalerij geïnstalleerd maar omdat men deze niet nodig vond zijn ze verwijderd. Het plaatsen van een filmpje was hiermee eenvoudig, je moest https in de link veranderen in http waarna het filmpje automatisch in je bericht kwam.

Ik heb nu weer voor dit doel een tool geinstalleerd, je vind nu een knop in de editor met de het logo van YouTube. Klik één keer op die knop en plak vervolgens de link naar het filmpje. Als je klaar bent klik je nog een keer op de knop maar verander dan de tekst  youtube in /youtube.

Belangrijk, haal ook hier weer de s uit de link dus https:// wordt http://



JohnT

Bedankt John!

Jammer genoeg gebruikt deze methode de flash player. Om veiligheidsredenen heb ik die uitgeschakeld. Maar de filmpjes zijn nu in elk geval direct te zien voor mensen die deze wel geïnstalleerd hebben!

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Route software op basis van servo’s

Voor de programmeertaal, standaard C, waarin ik mijn programma had geschreven kon ik geen software bibliotheek (library) vinden om de servo drivers aan te sturen. Om die reden moest ik het programma omschrijven naar een andere taal. Deze nieuwe taal, Python, heb ik me eerst eigen moeten maken. Net als iedere programmeertaal heeft ook deze taal haar eigen aardigheden.

Maar: het is voor elkaar, er is een nieuwe versie, die servo’s kan bedienen!
De software is beschikbaar voor liefhebbers.

Zie deze link naar mijn blog.

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Super Gerard, gaat boven mijn pet ( misschien omdat het bij mij ook geen prioriteit heeft ) , maar ik vind het geweldig .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Mooi!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

heel interessant om te zien hoe het werkt die schakelaars wat je gebruikt om zeg maar de wissel om te slaan zijn die van fleischmann?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dank mannen!

Nee Ger, die zijn van een stel oude constructie-bouwdozen die ik nog had, van "Fisher-Technik".
Die gebruik ik alleen maar om te testen hoor, voor de uiteindelijke paneeltjes gebruik ik andere schakelaars.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Gaaf Gerard!
Laat ook meteen weer zien hoe breed de hobby is.