Scratchbuilt HOn3 porter

Gestart door coenvanhasselt, augustus 19, 2015, 22:06:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mooi lokje zo..
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hi Coen,

Leuk locje geworden zo.
En dat in Hon3. lekker klein gepruts  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ik heb recentelijk een Blackstone consolidation gekocht, prima machine.
Maar ik zoek eigenlijk nog een geared loc, b.v. Climax, Heisler of een Shay.
Ik heb een MDC model uit de begin jaren 80. (omgebouwd naar DCC sound) Maar die is wat te groot.
Het een en ander dus voor H0n3. bijgaand een foto van mijn baan.

Hey Martin!

Ziet er mooi uit wat je aan het bouwen bent. Voor geared locomotieven is er helaas heel weinig aanbod.
Je kan een gok wagen met messing modellen maar de kwaliteit van de rij-eigenschappen valt niet te garanderen.

Even een snelle huishoudelijke mededeling:
In het draadje even voorstellen kunnen nieuwe leden zich introduceren en zorgt voor een goede start op dit forum.

Groet,

Coen

Hoi Coen.

Het lokje ziet er zo goed uit, maar er is natuurlijk altijd wel ergens commentaar op te vinden, in dit geval om je te helpen hoor!
Er hoort dan ook een advies bij dat ik je wil geven.
Persoonlijk vind ik het draad om de bepijping wat te grof, wat heb je daar voor gebruikt ?
Zelf gebruik ik hier binnen veertjes van oude olie of vet keerringen uit de auto of motorfiets wereld, die zijn een stuk fijner gewikkeld.
Ik zal je een paar van die veertjes toe sturen van verschillende dikte,s, dan kan je zelf beslissen wat je mooier vindt.
Ergens zitten deze draadjes in elkaar gedraaid, anders gewoon doorknippen met een scherpe kniptang.
Nogmaals, het wordt zo mooi, dan moet dat ook mooi zijn want dat is juist een blikvanger.
Op de bijgevoegde foto zie je om de leiding van de turret naar de vloer zo,n fijne wikkeling.
Ik denk dat de veertjes dinsdag of woensdag bij jou zijn.

Groeten van René.

Hé René!

Advies is natuurlijk altijd welkom. (Daar is het immers een forum voor en anders komt men ook niet verder nietwaar? ;))
Voor de bepijping heb ik nu een soort van gevlochten draad gebruikt. Ziet eruit als gitaarsnaar, maar dan wat makkelijker te bewerken.

Bedankt alvast voor de veertjes en het advies natuurlijk!

Groet,

Coen