Het overlijden van Alfons (Fons) Bossaers

Gestart door usronald, december 02, 2015, 16:18:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo luitjes,

Ik wil dit toch even via deze weg (de diverse fora) doen. Gisteren bereikte mij het bericht dat een voormalige vriend van mij, Fons Bossaers, eergisteren is overleden. Misschien niet bij de jongere modelsporende mens bekend maar wel bij mijn generatie van 50(+). Fons was een puur Amerikaans georiënteerde modelspoorder die sterk zijn stempel gedrukt heeft op het US gebeuren in Nederland en Duitsland. Hij heeft aan de wieg gestaan van de contactgroep Nederland van de Amerikaanse NMRA waar hij veel werk voor verricht heeft. Ook was hij een fervent lid en aanhanger van Fremo waar hij eigenlijk altijd aanwezig was op de diverse meetings in beide landen. Sterk was zijn connectie met de "Unna-groep" binnen Fremo die een sterk samenhangende groep was (en is) met Amerikaans georiënteerde modules. De laatste jaren echter liet zijn gezondheid hem in de steek waardoor hij ook daar niet zo vaak meer aanwezig kon zijn.

In 1999 kruiste Fons mijn pad op Eurospoor 1999 toen ik daar stond als beginnend Amerikaans modelspoorder met de eerste versie van mijn baan Metusa Junction. Dat contact heeft daarna zo'n 15 jaar standgehouden waarna ik hem door minder prettige omstandigheden rond 2008 uit het oog verloor. Ik heb in die 15 jaar met hem veel van hem geleerd en hij heeft veel voor mij gedaan. Ook zijn we samen naar veel bijeenkomsten geweest waar ik ook nu nog met plezier aan terug denk.

Op gepaste wijze neem ik dan ook afscheid van hem: "Rust in vrede, Fons, en bedankt wat je voor ons Amerikaanse modelspoorders hebt gedaan en betekend".

Groeten, Ronald Halma.

Sterkte met het verlies van een goede vriend
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dank je voor je bericht Ronald en sterkte met het verlies van Fons
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Ronald,

Dank en vooral gecondoleerd met het verlies van Fons.
Denk ook terug aan de prettige herinneringen aan hem en zijn reeds eerder overleden vrouw.
Heb hier nog een door hem gesigneerde OMI lok (Painted by Alfons Bossaers II)
Die lok koester ik!
Enkele van zijn vrienden hebben tijdens het Fremotreffen in Lichtenvoorde al afscheid van hem genomen in de wetenschap dat zijn einde naderde.

Jaap

Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Sterkte met het verlies en dank voor het delen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dank mannen.

Citaat van: easthouselumber op december 03, 2015, 10:04:41

Heb hier nog een door hem gesigneerde OMI lok (Painted by Alfons Bossaers II)
Die lok koester ik!

Ik heb er verscheidene en die koester ik ook. Ondanks dat we geen contact meer hadden is dit natuurlijk best triest allemaal. Ik denk ook dat hij na het overlijden van zijn Miep erg eenzaam moet zijn geweest.
Deze wil ik nog met jullie delen, het is het bericht dat hij zelf nog heeft gestuurd vlak voor zijn heengaan. kreeg het via iemand van het BNLS forum:

Lieve Mensen,

Met een bezwaard hart wil ik van jullie afscheid nemen. Mijn hartklep werkt niet goed meer en ingreep is niet meer mogelijk. Om deze redenen is voor mij het leven zo moeilijk, ik ben doorlopend ontzettend moe, zelfs het typen van dit  mailtje kost al enorm veel inspanning. Ik heb besloten a.s. dinsdag 1 dec. Euthanasie te krijgen en dan zal ik het tijdelijke met het eeuwige verwisselen. 

Het klinkt hard, dat begrijp ik, maar heel eerlijk: ik verlang naar de dood.

Hartelijke groeten,

Fons Bossaers


En daar laat ik het bij. De sterktes en condoleances zijn voor de familie, niet voor mij. maar ik vond dat hij iig deze aandacht nog verdiende.
Rust in vrede, Fons.

Grtz, Ronald.

Ik kon deze goede man helaas niet maar toen ik zijn bericht aan het lezen was schoot ik in de tranen  :'(
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf