Auteur Topic: EMD GP20  (gelezen 3537 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BvDoorn

  • Hudson Ervaren rot
  • *****
  • Berichten: 1702
Wij maken ook kaarsen van de bijen. Is een echt winterklusje maar verkopen die niet. Is meer voor eigen gebruik  :)

Weer een paar stapjes verder met de kit. De motor op het frame gefixeerd. De Tsunami decoder aangesloten en voila het rijdt.


Dit geeft wel weer hoe het moet gaan worden



https://youtu.be/hG-xHimWudw

Nu verder met het frame afmaken. Tank plaatsen, luchtvaten en leiding werk, handgrepen, railingwerk en de hele mikmak.
Stap voor stap........
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2015, 14:12:09 door BvDoorn »

Offline American

  • Challenger Super poster
  • ******
  • Berichten: 2843
Hij rijdt super mooi Bart.
En zooooooo mooi soetjes!!!
Ook die cardan-aandrijving is ook mooi om te zien.
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2015, 00:30:49 door American »
Hans, liefhebber On30

Offline BvDoorn

  • Hudson Ervaren rot
  • *****
  • Berichten: 1702
Vandaag (een mooie regenachtige dag :)) ) de lucht tanks en de diesel tank eronder gemonteerd. De tank is semi fixed. Als het moet, je weet maar nooit met de cardan aan drijving, kan hij eraf zonder het hele ding te moeten slopen.



Eerst de twee vulpijpen en doppen erop gesoldeerd. Daarna 2 lange schroeven op de bovenkant van de tank gesoldeerd, deze passen in 2 bestaande gaatjes in het chassis. Daarna is het een kwestie van moertjes erop en overtollig schroefdraad wegslijpen.


Nog een test ritje gereden met de "shell" er los op. Kijken of hij met al dat gewicht nog steeds zo soepel rijdt. Voorlopig ben ik erg tevreden met het rijgedrag en de stroom opname via de wielen. Dit wordt een mooie switcher (als hij klaar is natuurlijk).

Zo te zien is de shell iets rond en ga nog kijken of die wat rechter kan waardoor hij beter aansluit op het chassis.

https://youtu.be/ZLpvVi1ND3g

Offline ger deguelle

  • Challenger Super poster
  • ******
  • Berichten: 4825
ziet er heel goed uit en mooi hoe die kruipt in het filmpje
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Offline American

  • Challenger Super poster
  • ******
  • Berichten: 2843
Super Bart.
Euhhhh, hoe werkt bij jou de wissel bediening?
Hans, liefhebber On30

Offline dutchbuilder

  • Big Boy Held van het forum
  • **********
  • Berichten: 5659
Dat je de lok, zonder slopen, uit elkaar moet kunnen halen is niet meer dan een logische noodzaak.
Ik begrijp dat de ontwerpers daar geen rekening mee hebben gehouden?....slordig.

Ton
Erare humanum est

Offline CSX 6400

  • Pacific Doet volop mee
  • ****
  • Berichten: 654
Mooi werk.
Al is de stoomlok nog zo snel, de diesel achterhaald hem wel.
Helaas

Offline BvDoorn

  • Hudson Ervaren rot
  • *****
  • Berichten: 1702
@ Hans: wisselbediening is met een Team Digital switch control (SMC4) en servo's. Het eerste model hiervan. De wissels zijn op meerdere manieren te benaderen. via de controler kan ik het wisseladres oproepen en hem omleggen of een drukknop die ik in de voorkant van de bak heb ingebouwd. Terugmelding is ook mogelijk, maar daar maak ik geen gebruik van, Werkt goed en nog nooit storing gehad.

@ Ton. Ik denk dat de kit al zeker 25 tot 30 jaar oud is. Andere tijden. Ik denk dat een heleboel kits uit die tijd niet ontworpen waren voor het plegen van onderhoud  :)

Offline moonlicht

  • Hudson Ervaren rot
  • *****
  • Berichten: 1805
goed te zien dat het lokje de aandacht krijgt die het verdient

word een mooi rijdend model zo
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Offline milocomarty

  • Challenger Super poster
  • ******
  • Berichten: 2664
  • Komt vandaag nie dan wa morgen
Lekker !!

Offline BvDoorn

  • Hudson Ervaren rot
  • *****
  • Berichten: 1702
Weer een paar stappen verder.

De kap (hood en cab) lag niet netjes aansluitend op het chassis. Dit is duidelijk te zien op een van de voorgaande foto's. Na passen en meten bleek het machinisten huis net 0.8 mm te laag uit te vallen. Waardoor de short hood ook 0.8 mm lager is komen te liggen en zo erop gesoldeerd was. Afijn na wat solderen, vijlen en scheuren ligt het nu allemaal redelijk vlak. Vooral als de kap vastgezet kan worden dan komt hij helemaal plat op het chassis.

Verder wat rooster erin gezet en wat ideeen opgedaan hoe en waar de luidspreker(s - misschien worden het er 2) te plaatsten

en dan eens gaankijken hoe ik de 3 mm led's erin ga plaatsen. Ik heb ze gevonden met een platte kop waardoor het oppervlakte net de lens wordt van het licht.


De headlights en nummerplaten zitten aan de bovenkant op het machinisten huis. Hier is goed te zien dat de locatie op de neus met kneedbaar metaal is weggehaald. De fan-roosters liggen nog los. Dit zou de juiste plek zijn voor 2 luidsprekers.


De kap ligt nu mooi op het chassis. Dat was wel anders. En ja, het rooster achter het machinisten huis staat iets scheef. Is niet meer los te krijgen  >:(. Ik ga ervan uit dat dit wel is weg te moffelen als ik hem ga weatheren en straks niet meer opvalt.


De achterste "coupler pocket" is er al af. Dit type had een zwaarde uitvoering dan op het chassis is meegegeoten. Ook moest er ruimte worden gemaakt om Kadee's aan te brengen.


De voorkant met de originale "coupler pocket". Is nie goe dus!.

Offline ger deguelle

  • Challenger Super poster
  • ******
  • Berichten: 4825
heel mooi aan het worden
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Offline usarene

  • Porter Goed aan de gang
  • ***
  • Berichten: 339
Hoi Bart.

De bouw gaat lekker zo, het rijden ook trouwens.
Wel veel werk zo, maar dan heb je zo meteen ook wat !
Fijn dat deze kit zo weer een eigen leven gaat krijgen en veel bouw en rijplezier geeft.
Succes verder.

René.

Offline American

  • Challenger Super poster
  • ******
  • Berichten: 2843
'n Machtige machine, heel mooi!
Hans, liefhebber On30

Offline JohnT

  • Administrator
  • Challenger Super poster
  • *****
  • Berichten: 3916
    • Amerikaans modelspoor
Heavy metal, wordt mooi. Overigens een mooie opstelling voor twee luidsprekers is schuin tegen elkaar in de kap.

JohnT
Modelspoor, het gaat niet om de eindbestemming, maar om de reis er naar toe.