Hulpmiddel voor de kleine proxxon zaagmachien

Gestart door johnlostcreek, mei 26, 2015, 09:38:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pertinax gaat goed omdat het niet smelt, is impregneert papier
styreen gaat dan weer minder, heeft de neiging om te smelten

ik heb een ouder (en grotere) type waar een toeren regeling op zit, is voor styreen ideaal
voor dat oude type heb ik bij micro diverse aanvullingen gekocht, o.a. kunststof plaatjes om te monteren bij het zaagblad.

http://www.micromark.com/sliding-table-for-80463-original-microlux-tilting-arbor-table-saw,7505.html
micro heeft leuke aanvullingen voor de zaagmachine, misschien is dit een ideetje?
gewoon een houten bakje
je kan ook een kunststof plaat nemen ,die op de zaagblad monteren en dan langzaam de zaag omhoog zetten
heb je het kleinst mogelijke gat rond je zaag

Cor

het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ik zeg pertinax maar bedoel daarmee wel dat glasvezelspul, ik maak er mijn bielzen mee voor zelfbouwwissels. Met het zagen van plexiglas heb ik niet de ervaring dat het warm worden problemen geeft.

Handige tip met dat bakkie.

JohnT


Ik hou dit zaagblad alleen om hout te zagen. :)
Als ik er wat anders mee wil zagen dan koop ik er nog eentje bij.  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Kwam ieder keer weer tegen dat het niet makkelijk was om iets in de lengt te zagen. Iedere keer weer een messing profiel op de zaag leggen, uitmeten en vast zetten. Dus maar een hulpstukje gemaakt van aluminium profiel. Het werkt nog niet helemaal zoals ik wil. Ligt waarschijnlijk aan het aluminium wat niet zo lekker schuift. De volgende maar maken in messing. Maar goed het voldoet redelijk zo. Op deze manier moet ik de schroefjes aan de voorkant iets losdraaien en kan ik de geleider verschiuven. Als hij op de juist maat staat kan ik hem vastschroeven. De geleider is zo gemaakt dat ik hem nog kan bijstellen zodat de gelijder paralell aan de zaag is.



groeten John LC

www.lostcreek.nl


Die bijgeleverde langsgeleider is niet parallel aan het zaagblad te krijgen.
Zodra je de geleider vast zet met de schroef verloopt deze ietsje omdat er te veel speling
is, mogelijk wel op te vullen maar dat heb ik na jaren trouwe dienst nog steeds niet uitgeprobeerd.
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.


De orgine geleider die erbij zit werkt echt niet.
Deze dus wel
groeten John LC

www.lostcreek.nl