Nieuws over het trage forum

Gestart door JohnT, april 23, 2015, 09:35:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sommige van onze bezoekers ondervinden hinder bij het bezoek van ons forum in de vorm van traagheid. Wij zijn al erg lang bezig om hier een oplossing voor te vinden echter nog zonder resultaat voor de getroffen personen.

Inmiddels is ??n van deze personen (Gerard) zelf vanaf zijn kant van de verbinding in het probleem gedoken en is met vele testen er achter gekomen dat er vanaf zijn verbinding erg veel contacten met het forum gemaakt werden. Hierop reageert de server van onze hosting met een beveiligingsmaatregel en dat is die verbindingen afknijpen. Dit verklaard ook waarom je op de ene website geen problemen hebt en op de ander (ons forum) wel. Dit heeft dan te maken met genoemde beveiliging. De ene hosting zal hierop ingrijpen en de ander niet.

Bij deze het advies om ook is bij jezelf te raden te gaan of er misschien een virus of mallware of ander kwaad op je computer aanwezig is.

JohnT

Vandaar dat ik als apple gebruiker daar geen last van heb. Die is redelijk ongevoelig voor virussen, mallware en wormen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Deze online scanner heeft al veel troep van mijn PC's gehaald.
Het voordeel is dat het online gebeurd en niet naar de interne scanners kijkt die soms ook ge?nfecteerd kunnen zijn.
http://www.eset.com/us/online-scanner-popup/

Ton
Erare humanum est

Citaat van: BvDoorn op april 23, 2015, 14:27:23
Vandaar dat ik als apple gebruiker daar geen last van heb. Die is redelijk ongevoelig voor virussen, mallware en wormen.


Heheheh... genoemde 'Gerard' heeft ook een Macbook en Safari...  O:-)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ton, wat is dat voor 'n programma, ESET Online Scanner EULA?
Kan ik dat gerust gaan gebruiken?
Ik moet wel zeggen, dat ik weinig of geen last heb van de traagheid zoals anderen!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ik heb weinig last van traagheid. Wel af en toe dat het forum niet te bereiken is.
Heb wel een goede firus scanner op mijn comp die alles qua wormen en pieren etc eruit pikt.

Dan blijft de vraag. Ik zit op div forums die hetzelfde zijn opgezet waar nooit problemen zijn.
Er zitten daar meer mensen op dan op dit forum.

Dus dat is de vraag. Waarom wel hier problemen en niet op de andere forums.
Ik ken mensen die ook op de andere forums zitten en ook hier. Daar geen probleem en wel hier rarara

Blijft een vreemd probleem.

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Zoals ik al aangaf heeft onze hosting de beveiliging mogelijk wat strakker ingesteld waardoor er eerder wordt inbegrepen op aanvallen of vermeende aanvallen.

Met het opzetten van dit forum ben ik zelf ook al is op de blacklist terecht gekomen. Had toen ook teveel connecties te gelijkertijd gemaakt. Dit zijn overigens geen connecties zoals het open hebben staan van diverse programma's maar connecties die door de programma's zelf gegenereerd worden.

Je verbinding met het forum bestaat uit meerdere lijntjes die op de achtergrond geopend zijn. Hierdoor kan informatie snel worden verstuurt.

JohnT

Citaat van: American op april 24, 2015, 00:05:44
Ton, wat is dat voor 'n programma, ESET Online Scanner EULA?
Kan ik dat gerust gaan gebruiken?
Ik moet wel zeggen, dat ik weinig of geen last heb van de traagheid zoals anderen!

Als ik het niet zou vertrouwen Hans zou ik het niet zelf gebruiken en hier aanbevelen.

Ton
Erare humanum est

Sorry voor de kick, maar het forum is momenteel erg traag. Om een topic te openen moet je 55 seconden geduld hebben. Dat heb ik even getimed op de klok die links bovenin staat.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Hi Joop,

Ik zit natuurlijk niet elke minuut van de dag op het forum, maar ik ervaar dat niet. Het is nog net zo snel als anders.
Misschien dat er op het moment dat je deze traagheid ervoer net een backup draaide of zo?

Succes,

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Joop_L op juli 15, 2018, 23:45:29
Sorry voor de kick, maar het forum is momenteel erg traag. Om een topic te openen moet je 55 seconden geduld hebben. Dat heb ik even getimed op de klok die links bovenin staat.
Ben zelf wel bezig geweest met nog wat aanpassingen maar die zouden geen effect op het forum moeten hebben.
JohnT

Citaat van: Joop_L op juli 15, 2018, 23:45:29
Sorry voor de kick, maar het forum is momenteel erg traag. Om een topic te openen moet je 55 seconden geduld hebben. Dat heb ik even getimed op de klok die links bovenin staat.

geen last van.

Ton
Erare humanum est

@JohnT, Het zou natuurlijk zo kunnen zijn wat Gerard schreef. Dat er gister avond ±23:45 een back-up werd gemaakt. Net met het openen van het forum was het weer als vanouds. (Y)

@Gerard Wassink, Ik zit ook niet elke minuut van de dag op het forum ;) Er moet ook gewoon gewerkt worden  ;D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: Joop_L op juli 16, 2018, 11:20:48
@Gerard Wassink, Ik zit ook niet elke minuut van de dag op het forum ;) Er moet ook gewoon gewerkt worden  ;D

LOL, ik heb vakantie, maar zelfs dan...  :D 8)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ik mag nog even 4 weken werken. Daarna op vakantie naar Spanje en een weekend Stuttgart prikken. Kijken of ik de rails kan bemachtigen voor m'n nieuw te bouwen baan. ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.