On30 gezamelijke modulle baan

Gestart door johnlostcreek, april 10, 2015, 15:27:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Back to back.

Ton
Erare humanum est


april 13, 2015, 09:42:10 #47 Last Edit: april 13, 2015, 10:44:56 by dutchbuilder
Ik ben het alleen nog niet helemaal eens met mezelf over de ruimte achter de mainline en de grootte van 120.
Voor een single unit is dat wat aan de krappe kant.
Achter de mainline heb je toch minimaal 10 cm nodig om iets van een overgang naar de backdrop te maken.
is nu minder dan 5.

Ton

revisie a
Erare humanum est

Bedenk bij het module gebeuren dat de opstelling ook wel is heel anders kan zijn omdat het kan gebeuren dat een of meer deelnemers niet kunnen komen. Dus werken aan een vaste opstelling heeft niet zoveel zin.

JohnT

John begrijp dat dit geen opstelling ontwerp is.
Wat ik probeer te laten zien is wat de mogelijkheden van dit systeem zijn.
Met een carr? of back to back opstelling zit je vast aan de vaste benodigde deelnemers.
Als een van de beoogde deelnemers ziek zwak of misselijk is dan hebben we een probleem.
Met het systeem met keerlussen heb je nooit een probleem anders dan dat de opstelling korter word.

Ton

 
Erare humanum est


Een paar dagen niet op het forum geweest en zit nu even ?bij? te lezen. Modules 120 x 60 is prima voor mij. Goed te vervoeren en ook niet geheel onbelangrijk voor mij, thuis goed op te slaan (ik heb maar ??n hobby ruimte ;-)
Black box hoeft van mij niet zo zeer maar als iedereen dat wil heb ik daar ook geen problemen mee. Geen black box dan zou ik voor willen stellen om wel een achtergrond (al was het alleen maar hemelsblauw met wolkjes), fries en verlichting af te spreken, dat smoelt beter dan het open Fremo systeem. Back to back is denk ik inderdaad te beperkt. Je zit vast aan het aantal deelnemers en we willen toch ook anderen die in een later stadium mee willen doen ook de mogelijkheid geven om in te stappen. Kopschotten door Martin laten maken is prima maar het moet ook mogelijk zijn dat met de juiste maatvoering die dingen ook zelf te bouwen zijn.

Yard, altijd vanaf een zijspoor om onafhankelijke trein beweging te kunnen garanderen. Het zijspoor ge?soleerd van het hoofdspoor houden (geen conflict met DCC en gebruik eigen centrale voor de yard).

Ik denk dat elke module eigen poten nodig heeft. Maakt niet uit of die gebruikt worden of niet maar dat geeft maximale flexibiliteit. Anders zit je redelijk vast aan de manier van opstellen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

gewoon even een idee.
de rio grande southern (en of western) had een mooi smalspoor traject .
is het een idee om een ieder een staton/depot te maken en die te koppelen?
geeft ook een module baan die een eenheid is

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ik zou niet te veel prototype doen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Het maakt voor mij qua rollend materieel niet uit.
Ik heb beide.
Maar om de onvermijdelijke kritiek van de puristen en rivet counters te voorkomen heb je wel een punt , Bart.
En ik wil toch ook met mijn Chinese C2 roestbak en de NG AGEIR kunnen rijden.
Niet te veel vastleggen, vrijheid blijheid.

Ton
Erare humanum est

ik geef alleen de rio grande aan als voorbeeld.
kan ook een fictieve maatschappij zijn/worden

voor een eerste begin zit ik zelf aan 2 a 3 bakjes te denken, en eventueel een keerlus

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

John , jij had het over het sturen via een aaifoon, kan dat ook met een tablet met android?
Welke app moet ik dan hebben?

Even voor alle duidelijkheid, ik ga geen module bouwen maar lever het rollend materieel voor de modules van Cor.
Dat houd niet in dat ik niet meedenk.

Ton
Erare humanum est

Even wat maten erin gezet.
Wat vinden jullie hiervan?

Ton
Erare humanum est