Washtown & Beijville Railroad [H0]

Gestart door Gerard Wassink, mei 08, 2012, 15:16:49

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vandaag treinsamenstellingen aan het voorbereiden voor een rijweekend van de US Division...

Filmpjes volgen als ik tijd heb.

Zin in!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Mooi Gerard! Wanneer is dat weekeinde?

juni 23, 2012, 18:02:05 #17 Last Edit: juni 23, 2012, 18:04:11 by Gerard Wassink
Okay, de video staat nog te processen, maar via deze link kun je'm bekijken.

Een trein staat niet op de video, dat is een Autorack train, die is te zien op deze video.

@Ronald: het weekend is 6,7 en 8 juli, aanmelden / -vragen bij Gino.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Dank je Gerard, maar in dat weekeinde zit ik midden in de nachtdiensten... ik reken nog nergens op ;).

juni 28, 2012, 17:16:55 #19 Last Edit: juni 30, 2012, 09:57:55 by Gerard Wassink
Laatste onderdelen voor mijn handregelaars zijn binnen.

Zie voor final assembly en test dit filmpje.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Word een heftige baan , Gerard!
Ton
Erare humanum est

Na de tip van John gelijk even testen natuurlijk:

Washtown - Film 44 - final assembly and test FRED's

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hoi,

Mooi dat ze allemaal werken. Helaas zijn mijn chipjes nog niet binnen, dus dat wordt nagelbijten of ze nog op tijd binnen komen.

Voor de lezer, tijdens de laatste bestelronde zijn er meer dan 2000 van deze regelaars besteld door de diverse Fremo-leden. Elke regelaar heeft een processor nodig en deze worden door een paar leden geprogrammeerd en door een lid verzameld, verpakt en verzonden. Dus zo kan het gebeuren dat Gerard al zijn chips heeft en ik nog niet :-/

Gino
Southern - Serving the South - Fremo-style

Heb net een zak cheese union op maar die zal je wel niet bedoelen ;D

Betekent dit dat jullie voor elke loc een aparte handregelaar hebben ?

Jan
Met de vriendelijke groeten,  JAN

Ja? Bij Fremo kun je die getoonde handregelaar op een adres laten zetten die jij wilt (of zelf doen). Bij deze meetingen heeft elke loc in de dienstregeling daarmee zijn eigen regelaar.

Ik snap trouwens zelf niet waarom, er zijn zulke mooie regelaars te koop die tig-adressen aan kunnen... maar goed, da's een soort geloof voor deze jongens ;) Nu weet je gelijk waarom ze er 2000 moeten bouwen......... ;D :) ;)

Omdat we met een of twee operators per trein rijden is het nodig dat er per trein een regelaar is.
Die regelaar blijft tijdens de hele  dienstregeling bij de loc.
Als de loc even 'geen dienst' heeft, ligt 'zijn' controller in een houder bij de module waar de loc staat.
Da's gewoon handig, en je kunt je op het rijden concentreren in plaats van op het iedere keer een nieuw adres programmeren.

Om dat nou een 'geloof' te noemen.... Ik noem het gewoon - handig.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Gerard, da's meer een uitdrukking... ik vind 't verspilling van geld. Je moet voor elke loc een regelaar, 1 keer 1 regelaar kopen zou veel goedkoper zijn.

Maar goed, it's a way of living ;)

Citaat van: usronald op juli 01, 2012, 17:16:16
Ja? Bij Fremo kun je die getoonde handregelaar op een adres laten zetten die jij wilt (of zelf doen). Bij deze meetingen heeft elke loc in de dienstregeling daarmee zijn eigen regelaar.

Ik snap trouwens zelf niet waarom, er zijn zulke mooie regelaars te koop die tig-adressen aan kunnen... maar goed, da's een soort geloof voor deze jongens ;) Nu weet je gelijk waarom ze er 2000 moeten bouwen......... ;D :) ;)

Voor deze methode is gekozen om stealing of het per ongeluk gebruiken van een ander zijn adres te voorkomen. Maar het is niet verboden om met andere regelaars te rijden.

JohnT

Klopt, bij de US-groep niet, maar ook die andere regelaar moet wel bij de trein blijven. Bij ons gaat dat dus in de praktijk nog wel eens mis. Dan heeft iemand een trein met zijn DT400 gereden en laat hem vervolgens achter. Vervolgens komt de volgende machinist en die heeft geen DT400/UT4 en dan heb je dus een probleem. In het slechtste geval betekend dat stoppen van de klok (dus iedereen moet stoppen!) een regelaar moet worden gezocht en toegewezen. Pas daarna kan de sessie weer starten.

Ook moet je bedenken dat onze (US) sessies nog redelijk compact zijn (maar 10 x 30 meter), maar dat de EU-jongens zonder problemen een sporthal volproppen dan heb je dus geen zicht meer of je het juiste adres kiest.

Daarbij er zijn voldoende van die regelaars in omloop waardoor wat als een probleem wordt ervaren in de praktijk geen probleem is (zei hij met 10 Fredi's, een DT400, een UT4 en twee UT4R in de koffer).

Gino
Southern - Serving the South - Fremo-style