Washtown & Beijville Railroad [H0]

Gestart door Gerard Wassink, mei 08, 2012, 15:16:49

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: Nuffield10/60 op juli 29, 2013, 21:05:34
Fluke!!!  ;D ;D ;D

Jep Jeroen,

Dat ding is al ruim 30 jaar oud, en still works like a charm!!!

Je kunt hem op het Ohm bereik zetten en er 220V op aansluiten. Dat vindt'ie niet erg, daar is hij gewoon tegen beveiligd!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

ja dat is goed gereedschap!!

Ton
Erare humanum est

Jeps.... Fluke word ik blij van.... ;D
Jeroen

juli 30, 2013, 14:59:51 #168 Last Edit: juli 31, 2013, 09:25:06 by Gerard Wassink
Nou, daar is'tie dan, nu met sound:

http://youtu.be/ZvXKxELbS_E
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Heftig! alleen cv 3 en 4 nog een beetje groter maken.

Ton
Erare humanum est

Inderdaad Ton, echter de reden dat ik dat nog niet heb gedaan is dat de loc soms onder computerbesturing rijdt, en dan werken CV 3 en 4 de juiste positionering tegen. Zodra de loc wordt 'gepromoveerd' tot rangeerloc ga ik dat zeker doen!

Thnx,

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Het zou mooi zijn als de software rekening houdt met de gesimuleerde massa van een lok.

Ton
Erare humanum est

Zeker, dat doet'ie ook, en dat regelt'ie inderdaad IN de software. Als je het dan ook nog eens in de hardware instelt, krijg je een probleem. In de handleiding bij de software wordt aangeraden om ze zelfs allebei op 0 te zetten.  :(

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op juli 30, 2013, 17:04:09
Inderdaad Ton, echter de reden dat ik dat nog niet heb gedaan is dat de loc soms onder computerbesturing rijdt, en dan werken CV 3 en 4 de juiste positionering tegen. Zodra de loc wordt 'gepromoveerd' tot rangeerloc ga ik dat zeker doen!

Thnx,

Gerard

Daarom hebben decoders een z.g rangeergang daarmee reduceer je de snelheid tot de helft en schakel je cv 3 en 4 uit. Hoef je verder niks in te stellen alleen maar een functieknop te gebruiken.

Mooie sound trouwens.

JohnT

Citaat van: JohnT op juli 30, 2013, 19:33:37
Daarom hebben decoders een z.g rangeergang daarmee reduceer je de snelheid tot de helft en schakel je cv 3 en 4 uit. Hoef je verder niks in te stellen alleen maar een functieknop te gebruiken.

Mooie sound trouwens.

Bij deze decoder (Soundtraxx Tsunami) heb ik die functie niet ontdekt. Volgens mij is dat wat van Europese decoders, ESU enzo. Ik kalibreer mijn locs trouwens altijd zo dat ze voor- en achteruit maximaal 65kmh kunnen rijden. Dat doet al heel wat voor de natuurgetrouwe 'look'.

De sound bevalt mij ook goed! Hij kan alleen nog wel wat luider, maar dan heb ik een luidspreker-kastje nodig. De speaker ligt er nu nog los in...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Ah, OK, ja, met Digitrax loc decoders heb ik nog geen ervaring.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Met dank aan Ton, onze eigen DutchPrutser, die me van wat laptop speakertjes voorzag:

http://youtu.be/m7BYZvg6xYY

Wat een verschil maakt dat zeg!

Super, Ton, bedankt.

Gerard

PS: by the way, hoe zorg je er ook weer voor dat video's zichtbaar zijn?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ook het werk aan het spoor voor Washtown Industries gaat door:

Vanuit de Loc shop:



Vanaf de andere kant:



Dat was het weer voor nu...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop