Washtown & Beijville Railroad [H0]

Gestart door Gerard Wassink, mei 08, 2012, 15:16:49

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Het type is 220S Ton, is dat ook goed? (Spring & Switch).
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Nee helaas , ik heb niks aan die switch.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: Gerard Wassink op juli 24, 2013, 19:20:44
Even een tussenstand...  grmbpffllll  >:(

De 'slag' van deze ground-throws is te kort voor mijn Tillig Elite Code 83 wissels. Ik heb hem zo afgesteld dat de ene kant van de wisseltongen goed aansluit. Als ik de wissel dan omleg dan sluit de andere kant net niet helemaal aan, met als gevolg dat de loc over de punt van de tong hobbelt en bovendien aan de andere kant sluiting veroorzaakt.

Twee 'opgebruikt' van de vijftien die ik had besteld, dus 13 heb ik er over. Iemand belangstelling? Ik neem genoegen met de prijs die ik heb betaald in dollars, omgerekend tegen de euro-koers. Ik vermoed dat het voor andere wissels wel zal gaan (code 100 bijvoorbeeld).

Ik geef dit op en stap over op Tortoises met Digitrax DS64's.

Gerard

? Mogelijk kan je met een andere montage kan je de slag verlengen.

Onder de baan zal niet gaan maar misschien heb je andere mogelijkheden om de uitslag van de steldraad langer te maken?

JohnT


Jammer dat ik niets aan de throws heb , zit jij met 13 van die dingen opgescheept.....
Maar, wat dacht je van deze simpele oplossing?
Is plat en goed opgesloten tussen twee vlakken moet dit uitstekend werken.

Ton

Erare humanum est

Hi all,

John: nee, maar ik heb er wel aan zitten denken, met een haakse 'swing-arm' waarbij de aangedreven arm dan wat korter zou zijn dan de arm die richting de steunbalk gaat. Om dat echter 15 keer te gaan uitvoeren is me te veel werk.

Ton: de tekening die je maakt begrijp ik denk ik niet goed. Het is een constructie die erg handig kan zijn om de steldraad wat elastisch te maken, maar dat wordt met deze throws juist in het ding zelf opgevangen. Hoe dit de slag kan verlengen zie ik niet.

Ton: de switches zijn los bijgeleverd voor eigen montage. Als jij er iets aan hebt is het misschien nog een optie om ze gewoon niet te monteren?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ja ok Gerard , je heb niets over , je komt tekort......dat is wat lastiger.
Stuur me maar een mailtje dan hebben we het er nog over.
Ik heb jou niet meer in skype staan helaas.

Ton
Erare humanum est

Ton: je hebt een email.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Joh je meent het........je heb antwoord! ;D

Ton
Erare humanum est


juli 26, 2013, 17:42:00 #159 Last Edit: juli 26, 2013, 18:47:15 by Gerard Wassink
Update.

Als voorbereiding op de elektrisch / elektronisch oplossing vast een K.I.S.S. oplossing gemaakt om makkelijker aan de aansluitingen te kunnen werken:



Een plateau om de wisseldecoders en de occupancy detector modules op te monteren:




Aan twee scharnieren zodat hij weg kan klappen:




Een kettinkje om hem netjes uit het zicht te kunnen brengen:




Zo hangt'ie dan onder de baan:




Pootje eronder en er kan worden gewerkt:




Ken je dat, altijd die handleidingen kwijt als je ze nodig hebt? Met een paar punaises altijd onder handbereik!




That's all folks!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Slim  :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Ik ga gewoon op mijn rug liggen! ;D

Ton
Erare humanum est


Zo, langzaam aan, dan breekt het lijntje niet...

De eerste elektronica 'hangt' er in en is aangesloten.

Eerst een overzichtje:




Close(r) up:




Handige dingen, die tie-wraps!

Dat rode ding is een Tams B4 booster, geconverteerd voor aansluiting via Loconet. Deze gaat de DCC voeding verzorgen voor Washtown Industries en de South Classification Yard.


That's all folks!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop